Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΝΕΡΓΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΝΕΡΓΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 23 Αυγούστου 2014

Τα «voucher» της ντροπής: θησαυρίζουν οι μεσάζοντες, πετούν τα «ψίχουλα» στους άνεργους, οι εργατοπατέρες σιωπούν…



Πάνω από το 40% των πόρων του Ευρωπαϊκού Kοινωνικού Tαμείου πηγαίνει σε «πιστοποιημένους» μεσάζοντες για «κατάρτιση»  προς όφελος «των κλειστών επαγγελμάτων» στο χώρο και εις βάρος των πραγματικών δικαιούχων, των ανέργων και των αδύναμων κοινωνικών ομάδων που είναι ο προορισμός των πόρων αυτών…
 Μια διαρκής λεηλασία των πόρων του ΕΚΤ…ένα διαρκές αίσχος και σκάνδαλο για το πολιτικό σύστημα της χώρας που δεν μπορεί πλέον να μείνει κρυφό.
Το τελευταίο καιρό ένα μπαράζ προγραμμάτων με στόχο την ανάσχεση της ανεργίας όπως έχει ανακοινωθεί βρίσκεται σε εξέλιξη .Το συνολικό ποσό που πρόκειται να διατεθεί  φτάνει τα 600 εκατομμύρια και αφορά πόρους που προέρχονται κυρίως από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Το ποσό μάλιστα ξεπερνά τα 750 εκατομμύρια, εάν προσθέσουμε μαζί  το πρόγραμμα ενίσχυσης κοινωνικών δομών στους Δήμους και των βρεφονηπιακών σταθμών.
Το πρωτείο σε σχέση με αυτό το πακέτο έχουν  τα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης ανέργων με χρήση του νέου συστήματος των επιταγών κατάρτισης (voucher) 125.000. νέων θέσεων εργασίας συνολικού προϋπολογισμού περίπου 450 εκατ. Ευρώ .
Τον Σεπτέμβριο επίσης  ξεκινά όπως έχει ανακοινωθεί ένα Πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας για άλλους 50.000 ανέργους – αυτή τη φορά μακροχρόνια ανέργους, ή από νοικοκυριά που δεν έχουν κανένα εργαζόμενο – συνολικού κόστους 200 εκατομμυρίων.
Ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται τα προγράμματα Τοπικό και ΤΟΠΣΑ που στοχεύουν σε τοπικές πρωτοβουλίες για την απασχόληση μακροχρόνια άνεργων και ατόμων με ειδικές ανάγκες.
Παράλληλα μέσα στο Σεπτέμβριο αναμένεται η προκήρυξη του προγράμματος για τις περιφερειακές δομές στήριξης της Κοινωνικής Οικονομίας ή όπως αλλιώς λέγεται για τους «Μηχανισμούς στήριξης της κοινωνικής οικονομίας».
Αυτό όμως που κρύβεται από αυτές τις ανακοινώσεις και  δεν λέει κανείς επισήμως από τους θεσμούς της Πολιτείας και των συνδικαλιστικών οργανώσεων είναι ότι οι μεγάλοι ωφελούμενοι σε ποσοστό 40% έως και 80% είναι οι διαμεσολαβητές και μεσάζοντες. Οι διάφοροι πάροχοι όπως λέγονται συμβουλευτικής και κατάρτισης. Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς οι άνεργοι είναι το πρόσχημα για τη μεγάλη αρπαχτή.
 Για παράδειγμα για το  πακέτο(voucher) 108.000.000 που προκηρύχθηκε μέσα στον Αύγουστο 30.000 θέσεων εργασίας περίπου 40.000.000 θα πάνε στα ΚΕΚ για κατάρτιση 80 ωρών σε κάθε ωφελούμενο. Κατάρτιση θεωρητική που επί το πλείστον είναι εικονική και δεν χρησιμεύει σε τίποτε στους νεοπροσλαμβανόμενους για πέντε σε επιχειρήσεις.
Εάν προσθέσουμε και το λειτουργικό κόστος της γραφειοκρατίας των υπουργείων και του ΟΑΕΔ που διαχειρίζονται αυτά τα προγράμματα τότε εύλογο είναι να υποθέσει κανείς ότι το πάνω από το 50% των κονδυλίων που προορίζονται για την αντιμετώπιση της ανεργίας στην Ελλάδα πηγαίνει στη γραφειοκρατία και σε κάθε είδους διαμεσολαβητές.
Πουθενά στην Ευρώπη δεν υπάρχει τέτοια σκανδαλώδης διαχείριση των κοινοτικών πόρων και ειδικότερα  με τους πόρους του ΕΚΤ. Πρόκειται για το σκάνδαλο των σκανδάλων νομιμοποίησης της διαφθοράς δημιουργώντας προνόμια σε κάποιους επιτηδευματίες κατά παράβαση της κοινοτικής νομοθεσίας που ως γνωστόν απαγορεύει το μονοπώλιο κάθε  επιτήδευσης. Έχουμε δηλαδή μια  πλήρης διαστροφή στη φιλοσοφία της διαχείρισης των πόρων  συνέπεια αυτής της πρακτικής  να πλουτίζουν πάλι κάποιοι  επιτήδειοι κάνοντας προγράμματα για ανέργους.
Από τις ελάχιστες αντιδράσεις για αυτό το φαινόμενο είχαμε από την  Ομοσπονδία Υπαλλήλων ΟΑΕΔ Αρ. Πρωτ. 90 / 20-6 – 2014 που καταγγέλλει τις «Αθέμιτες πρακτικές των ΚΕΚ» στο «κυνήγι ανέργων» και το εμπόριο ελπίδας το οποίο εξελίσσεται με την «εγκατάσταση» των ΚΕΚ έξω από τα Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης του ΟΑΕΔ και την αγωνιώδη προσπάθειά τους να προσεγγίσουν ανέργους με κάθε τρόπο, για τη δική τους επιχείρηση.
Τα «λεφτά από ότι φαίνεται είναι πολλά» και  ο ανταγωνισμός μεταξύ τους, τους έχει εξωθήσει σε συμπεριφορές και πρακτικές που προσβάλουν κυρίως  τους ίδιους τους ανέργους.
Υπενθυμίζουμε ότι η εργασία αποτελεί δικαίωμα και πως ο μοναδικός Δημόσιος Φορέας Απασχόλησης στην Ελλάδα είναι ο ΟΑΕΔ. Υπενθυμίζουμε επίσης ότι οι άνεργοι δεν είναι πελάτες αλλά πολίτες με αξιοπρέπεια και δικαιώματα.
Πράγματι το πόσα καρπώνονται οι μεσάζοντες έχει πολύ ενδιαφέρον να το γνωρίζει η κοινωνία.1.380 εισπράττουν τα ΚΕΚ για την κατάρτιση 80 ωρών σε κάθε άτομο εάν μετά το πεντάμηνο βρει δουλειά και 1.080 εάν δεν βρει δουλειά. Γιατί οι συνδικαλιστικές ηγεσίες τα επιμελητήρια και οι επαγγελματικές συντεχνίες δεν αντιδρούν;  Προφανώς η  απάντηση είναι γιατί οι συνδικαλιστικές ηγεσίες στην Ελλάδα ουδόλως ενδιαφέρονται για τους ανέργους αλλά για την καλοπέραση των συνδικαλιστών και γιατί έχουν τα δικά τους ΚΕΚ. Τα δικά τους ισχυρά λόμπυ άντλησης κοινοτικών πόρων για τους ολίγους στη συνδικαλιστική ιεραρχία...

Δευτέρα 11 Αυγούστου 2014

Η υποαπασχόληση και η ανεργία "θερίζει" αλλά ο Βρούτσης...πανηγυρίζει





1 στις 2 προσλήψεις αφορούν μερική ή εκ περιτροπής απασχόληση
Για τα... πανηγύρια κυριολεκτικά ο υπουργός Εργασίας, θριαμβολογεί κάνοντας λόγο για αποκλιμάκωση της ανεργίας μέσω της ισχνής αύξησης των προσλήψεων τον Ιούλιο που πιστοποιεί το ηλεκτρονικό σύστημα "Εργάνη", ενώ τα ίδια τα στοιχεία μαρτυρούν μεγάλη αύξηση της... υποαπασχόλησης!
Σε μια περίοδο όπου η περιστασιακή - εποχική απασχόληση κατά παράδοση αυξάνεται κυρίως στον τουριστικό κλάδο, οι αναγγελίες πρόσληψης ήταν κατά 13.275 θέσεις περισσότερες από τις απολύσεις τον Ιούλιο. Επιπλέον, σύμφωνα με τα ίδια τα στοιχεία του υπουργείου, μία στις δύο προσλήψεις την ίδια περίοδο (αλλά και από την αρχή του 2014) αφορά ευέλικτη θέση εργασίας. Τον Ιούλιο, το 51,7% των προσλήψεων αφορά ευέλικτες μορφές (μερική και εκ περιτροπής). Όμως και σε επίπεδο επταμήνου, η πλήρης απασχόληση είναι στο 53,16%, το 34,33% αφορά μερική απασχόληση και το 12,51% εκ περιτροπής.
Σύμφωνα με το υπουργείο, σε επίπεδο πρώτου επταμήνου του έτους (Ιανουαρίου - Ιουλίου) δημιουργήθηκαν 189.572 νέες θέσεις μισθωτής εργασίας. Κατά το υπουργείο, πρόκειται για επίδοση σημαντικά υψηλότερη από αυτή του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος του 2013 (91.611 θέσεις εργασίας) και την υψηλότερη επίδοση πρώτου επταμήνου από το 2001 μέχρι σήμερα. 
Στη δήλωσή του ο υπουργός Γιάννης Βρούτσης σημείωσε πως "η μισθωτή απασχόληση αυξάνεται, ενώ και το ποσοστό ανεργίας, παρ' ότι βρίσκεται ακόμη σε πολύ υψηλά επίπεδα, έχει εισέλθει σε φάση αποκλιμάκωσης".

Σάββατο 7 Ιουνίου 2014

Πώς αποφάσισα να γράψω στο «Ημερολόγιο ενός ανέργου» Μαρτυρία






Πρόσφατα κυκλοφόρησε το βιβλίο «Ημερολόγιο ενός ανέργου». Έχει και τη δική μου ιστορία μέσα... και γι' αυτό ευχαριστώ την Κρυσταλία Πατούλη που με δίδαξε να μη φοβάμαι να γράφω όσα αισθάνομαι, πόσο μάλλον όταν έχουν διυλιστεί απ' το πετσί μου...
Νοίκιασα το σπίτι που είχα φτιάξει ως μόνο εισόδημα και εργαζόμουν σε περιστασιακές δουλειές. Χώρισα. Δεν είχα τη στήριξη κανενός. Μόνος αρωγός ήτανε ο ψυχοθεραπευτής μου.
Έμεινα μόνη μου κι αποφάσισα να βγάλω νέα ταυτότητα ανθρώπου.
Τα χρόνια της κρίσης και της ανεργίας κυλάγανε επάνω μου σα χώμα. Που και πού κανένα μεροκάματο της ξεφτίλας, αλλά εώς εκεί.
Φτερό στον άνεμο ήμουνα, αν και είχα αρχίσει από καιρό να ψάχνω τον εαυτό μου και να προσπαθώ να γιατρέψω την κατάθλιψη. Αυτό ήτανε το μόνο θετικό βήμα που είχα κάνει, μαζί με τ’ άλλο, το εργαστήρι δημιουργικής γραφής της Κρυσταλίας. Εκεί απέκτησα και αληθινή παρέα – κάπου δέκα συνοδοιπόρους τη φορά, για δυο ουσιαστικά χρόνια.
Ήθελα κι εγώ να πω την αλήθεια μου πρώτη φορά γύρω από εκείνο το οβάλ τραπέζι όπου τα μόνα όπλα ήτανε τα λόγια.
Κι αφού ξεπέρασα την ταχυκαρδία που μου έφερνε η κρίση πανικού, αφού κατάπια τον λυγμό μαζί με την καρδιά μου, είπα για πρώτη φορά την αλήθεια για μένα μπροστά σε άλλους και μετά άρχισα να την γράφω και να την διαβάζω μπροστά σε αυτούς τους άλλους.

Ή ακόμα καλύτερα, η καλή νεράιδα "δασκάλα" έβαζε κι άλλους να διαβάζουνε την ιστορία μου και τελικά αυτή η ιστορία μου που την άκουγα από τους άλλους, δεν ήτανε τόσο βαριά... Ήτανε απλώς η αλήθεια!

Πνίγηκα από την ανεργία τόσα χρόνια, πάνε όλα, χαθήκανε μαζί με τη δουλειά, το μεγάλο γραφείο μου, το αμάξι, το σπίτι, τα ψώνια, τα ταξίδια…  Έμεινα μόνο εγώ, ξεφούσκωτη σα μπαλόνι αλλά τελικά όχι και τόσο άδεια...  Γιατί είχα εμένα και με αγαπούσα και με αγάπησα περισσότερο όταν είδα ότι υπάρχω σαν οντότητα πάνω από τον θεό - χρήμα.

Έναν θεό που στα χέρια του έχει σύμβολο το σχοινί, που γι’ αυτόν κρεμάστηκαν ο μέχρι πρότινος συνεργάτης επιχειρηματίας και θείος τής ξαδέλφης μου στην αυλή του εξοχικού του και μια συμπαίχτριά μου(στο βόλεϊ) μέσα στο σπίτι της.
Και τότε βρέθηκε αυτή η μεγάλη ευκαιρία να γράψω τη δική μου ιστορία στο διαδίκτυο...
Θα γράψω είπα. Θα γράψω! Γιατί να ντραπώ δηλαδή να τσαλακώσω κάτι που έχει γίνει ήδη χίλια κομμάτια; Εντάξει, δεν είναι εύκολο να γδύνεσαι εμπρός σε άλλους αλλά αφού και οι υπόλοιποι γυμνοί δεν είναι;
Θα γράψω είπα τη δική μου εμπειρία για να τη διαβάσουνε και οι άλλοι χιλιάδες άνεργοι, να διαβάσουνε όλοι πώς επιβίωσα γιατί είχα εμένα και την πραγματικότητα για να τραφώ, να επιβιώσω. Και για να δέσουμε τα σχοινιά μόνο γύρω από τα κλαδιά για να φτιάξουμε αυτοσχέδιες κούνιες… όπως παλιά. Μόνο αυτό.
Σήμερα έχω φύγει πια από την Αθήνα, ζω σε ένα όμορφο νησί μέσα στη φύση και ασχολούμαι μόνο μ' αυτό που αγαπούσα πάντα πιο πολύ: Ως προπονήτρια βόλεϊ για παιδιά προσχολικής ηλικίας.
 Δήμητρα
Καρλόβασι, 2/6/2014






*Δουλειές πιο του ποδαριού δεν γίνεται - imerologioanergou.gr

Το να υποβάλλεται ένας νεαρός, υγιής και εύρωστος άνθρωπος σε ανεργία είναι σαν τον ίδιο υγιή αρτιμελή άνθρωπο να τον αναγκάζεις να ζήσει τη ζωή του σε αμαξίδιο.
Είμαι 32 χρονών, πιο αισιόδοξη και μαχητική κοπέλα από εμένα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Δέκα ολόκληρα χρόνια δούλευα στην οικογενειακή μας επιχείρηση. Με όραμα, με δυναμική, με πάθος για επέκταση των δραστηριοτήτων μας. Πήρα δάνειο, υπέρογκο, έκανα δική μου εταιρία, άρχισαν να σκάνε επιταγές, έπεσα σε κατάθλιψη, χώρισα από τον άνδρα μου.
Από το 2009 μέχρι σήμερα, δουλειές πιο του ποδαριού δε γίνεται - μέχρι και στη λαϊκή δούλεψα.
Σήμερα, αυτή τη στιγμή που σας γράφω, κυνηγημένη πια από κλητήρες, εξώδικα, διαταγές πληρωμής […]
Δήμητρα
Αθήνα, 23/4/2013




*Απόσπασμα από το βιβλίο «Το Ημερολόγιο ενός ανέργου» των εκδόσεων Καστανιώτη, όπου συμπεριλαμβάνονται 155+1 ιστορίες από το imerologioanergou.gr το οποίο συμπαρουσιάζει το tvxs.gr. 


πηγη:http://tvxs.gr/news/biblio/pos-apofasisa-na-grapso-sto-imerologio-enos-anergoy

Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2013

VIDEO.BBC.Ελλάδα. Ένα εκατομμύριο οι απλήρωτοι εργαζόμενοι. Απλήρωτοι ναυτεργάτες από εφοπλιστές, κλειστά ναυπηγεία & το σκάνδαλο υποβρυχίων.








Η εφοπλιστική εταιρεία δεν επικοινώνησε ούτε  με το πλήρωμα, ούτε με το BBC.
Η Abu Dhabi Mar που εκμεταλλεύεται τα Ναυπηγεία αρνήθηκε να μιλήσει, όπως έκανε και το Ελληνικό υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
Το θέμα των απλήρωτων ναυτεργατών από τους εφοπλιστές παίρνει διεθνείς διαστάσεις, καθώς υπάρχει και το σχετικό ρεπορτάζ του ASSOCIATED PRESS. με τίτλο "Εκατοντάδες ναυτεργάτες μένουναπλήρωτοι για μήνες" με τις εταιρείες πάλι να αρνούνται να σχολιάσουν.
Εκτός από τον αγώνα των 54 ναυτεργατών του «Πηνελόπη Α» στη Ραφήνα, με το οποίο ασχολείται το βρετανικό δίκτυο, ίδια κατάσταση υπάρχει στον Βόλο με το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Πρωτέας», με την πλοιοκτήτρια εταιρεία να οφείλει δεδουλευμένες αποδοχές άνω των δύο μηνών, ενώ δεν έχει καταβάλει τα δώρα γιορτών για δύο χρόνια.
Παράλληλα σε επίσχεση εργασίας από τις 13 Νοεμβρίου βρίσκονται οι ναυτικοί του δεξαμενόπλοιου «Θησέας» της «Adriamar Shipping, ενώ από τις 18 Νοεμβρίου η εφοπλιστική εταιρεία τούς διέκοψε την τροφοδοσία και την παροχή πετρελαίου, με αποτέλεσμα οι ναυτεργάτες να βρίσκονται εγκαταλελειμμένοι και χωρίς πρόσβαση στο λιμάνι, καθώς το πλοίο έχει μείνει αρόδο στην Ελευσίνα!
Απλήρωτοι παραμένουν για τέσσερις μήνες και οι ναυτεργάτες στο δεξαμενόπλοιο «Προμηθέας» της ίδιας εταιρείας.
(Στοιχεία από ρεπορτάζ της Εφημερίδας Συντακτών)
Όπως σχολιάζει στο ρεπορτάζ και ο Mark Lowen του BBC, “είναι μια ιστορία που απλά δεν θα περίμενε κανείς να ακούσει σε μια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το 2013. Αλλά και πάλι, στη σημερινή Ελλάδα, υπάρχουν απλά τόσα πολλά που σοκάρουν”.
Ακολουθεί το ρεπορτάζ του BBC News , μεταφρασμένο, καθώς και το video.
Το πλήρες κείμενο και στα Αγγλικά, στο τέλος της ανάρτησης του LEFTeria-news










To εκατομμύριο των απλήρωτων εργαζομένων στην Ελλάδα.
Mark Lowen BBC News, Αθήνα



  Στέκεται αδρανής, δεμένη στη στεριά, το κουφάρι σιγά-σιγά σκουριάζει.
Το Πηνελόπη έπρεπε να κάνει μια καθημερινή διέλευση από το λιμάνι της Ραφήνας, έξω από την Αθήνα, στα όμορφα νησιά Άνδρο, Τήνο και Μύκονο. Αλλά από το καλοκαίρι, έχει κολλήσει, το πλήρωμα της αρνείται να πλεύσει, δεδομένου ότι δεν έχει πληρωθεί εδώ και μήνες.
Το πλοίο έχει πάρει το όνομά του από τη σύζυγο του Οδυσσέα. Λέγεται ότι περίμενε υπομονετικά για την επιστροφή του από τον Τρωικό πόλεμο. Αλλά η υπομονή των εργαζομένων αυτών εξαντλείται γρήγορα.

Περίπου 20 έχουν καταλάβει το πλοίο και ζουν επάνω στο σκάφος, από φόβο μήπως χάσουν τη δουλειά τους εντελώς, αν εγκαταλείψουν το πλοίο. Και έτσι μένουν σε ένα εγκαταλειμμένο κέλυφος χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα ή τρεχούμενο νερό, με τα μαγειρεία σκοτεινά και κλειστά, τα σαλόνια επιβατών με τις σειρές των κενών θέσεων.
Σε ένα διάδρομο, μια επιγραφή υπερήφανα αναφέρει: “οι τέλειες διακοπές σας αρχίζουν εδώ”. Η ειρωνεία δεν έχει χαθεί για τους απελπισμένους εργαζόμενους.
«Η κατάσταση εδώ είναι πολύ δύσκολη», λέει ο Αντώνης Γιακουμάτος, ο ύπαρχος. "Μένουμε σε ένα πλοίο φάντασμα. Αισθάνομαι πολύ λυπημένος και θυμωμένος επειδή δεν έχω χρήματα να πάω και να δω τη γυναίκα και τα παιδιά μου."
Ρωτάω να μου πεί για το πως ήταν η ατμόσφαιρα επάνω στο σκάφος, όταν το πλοίο ταξίδευε.
"Ήταν πολύ καλά. Έβλεπα τα χαμόγελα των επιβατών και ήξερα ότι έκανα τη δουλειά μου καλά. Τώρα είναι άδειο. Νιώθω σαν να περιμένω να πεθάνω εδώ."

Το πλήρωμα - και το BBC - προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με την εταιρεία, Agoudimos Lines, αλλά εις μάτην. Υποτίθεται ότι βρίσκεται σε οικονομικό πρόβλημα και έτσι παρακρατεί μισθούς, έχοντας την πεποίθηση ότι οι εργαζόμενοι θα προτιμούσαν αυτό από το να μην έχουν καθόλου δουλειά.

Αλυσιδωτές επιπτώσεις
Οι εργαζόμενοι στο Πηνελόπη είναι μερικοί από το ένα εκατομμύριο εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα στην Ελλάδα, που θα μείνουν απλήρωτοι. Το Ινστιτούτο Εργασίας της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ) αποκάλυψε αυτή την εβδομάδα ότι μία στις δύο εταιρείες δεν πληρώνουν το προσωπικό στην ώρα τους.
Ένα μεγάλο μέρος της έμφασης σχετικά με την οικονομική κρίση στην Ελλάδα έχει δωθεί στις περικοπές στον δημόσιο τομέα, αλλά αυτή είναι η άλλη πλευρά της ιστορίας οι ιδιωτικές εταιρείες που καταρρέουν από την πτώση της ζήτησης. Και ο Πλάτων Τήνιος, οικονομολόγος στο Πανεπιστήμιο του Πειραιά, λέει ότι αυτά τα δύο συνδέονται.
«Ο δημόσιος τομέας της εξάγει τα προβλήματά του στον ιδιωτικό τομέα», λέει. «Όταν το κράτος συμπιέζεται κάτι που συμβαίνει συχνά - το πιο εύκολο πράγμα είναι να αναβάλει την πληρωμή των προμηθευτών Ως εκ τούτου, φέρνει πρόβλημα ρευστότητας στον ιδιωτικό τομέα.».
Μπορεί η ελληνική οικονομία να επιτύχει κάποτε μια ισχυρή ανάπτυξη, μετά από χρόνια ύφεσης, εάν ο ιδιωτικός τομέας χωλαίνει έτσι; ρωτάω
Δεν νομίζω”, απαντά. Αλλά υπάρχει ένα άλλο πρόβλημα: οι τράπεζες έχουν σταματήσει τη χορήγηση δανείων ή, όταν το κάνουν, είναι σε πολύ υψηλά επιτόκια Έτσι, οι εταιρείες προσπαθούν να εξοικονομήσουν από όπου μπορούν, και η καθυστέρηση των πληρωμών στους εργαζόμενους είναι η ευκολότερη μορφή χρηματοδότησης”.

Στην άλλη μεριά της Αθήνας τα Ελληνικά Ναυπηγεία, είναι μια ακόμα χειρότερη ιστορία. Οι 1.200 εργαζόμενοι δεν έχουν πληρωθεί από τον Απρίλιο του 2012. Οι γερανοί σταμάτησαν, τεράστιες πλωτές αποβάθρες σκουριάζουν στο νερό - μια από τις βασικές βιομηχανίεςστην Ελλάδα παρέλυσε.

Είναι η δουλειά μου εδώ και 33 χρόνια”, λέει ο Κώστας Χατζόπουλος, καθώς κοιτάζει τα παλιά μηχανήματα.
“Ήταν η ζωή μου, η εμπειρία μου, οι τεχνικές μου γνώσεις. Τώρα για να επιβιώσω δανείζομαι χρήματα από φίλους και ζητάω φαγητό από την Εκκλησία”.
Εδώ, εν μέρει πρέπει να κατηγορήσεις τη διαφθορά. Το ναυπηγείο άνηκε στο παρελθόν σε μια γερμανική εταιρεία, την HDW, τώρα μέρος της ThyssenKrupp.
 

Το 2000, η ελληνική κυβέρνηση υπέγραψε μια θολή σύμβαση για να πληρώσει τον ιδιοκτήτη για κατασκευή και εκσυγχρονισμό των υποβρυχίων του Ελληνικού ναυτικού στο ναυπηγείο. Το κόστος - σχεδόν 3 δισ. ευρώ (£ 2,5 δισ., 4 δισ. δολάρια) - ήταν κρυμμένο από τα στοιχεία για το έλλειμμα της Ελλάδας, ώστε η χώρα να ενταχθεί στην ευρωζώνη.
Το 2010, η πλειοψηφία των μετοχών του ναυπηγείου αγοράστηκε από την Abu Dhabi Mar, μια εταιρεία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, αναμένοντας τις πληρωμές για την παραγγελία.
Αλλά με την οικονομική κρίση, ο πρώην τεράστιος αμυντικός προϋπολογισμός της Ελλάδας οι στρατιωτικές δαπάνες της ήταν οι υψηλότερες στην ΕΕ, ως ποσοστό του ΑΕΠ - μειώθηκε σε μέγεθος.
Τώρα, η σύμβαση δεν έχει αποπληρωθεί και έτσι η εταιρεία έχει παρακρατήσει μισθούς.
Η Abu Dhabi Mar αρνήθηκε να μιλήσει, όπως έκανε και το Ελληνικό υπουργείο Εθνικής Άμυνας, αλλά ένας βουλευτής του κυβερνητικού συνασπισμού, ο Μάκης Βορίδης, επιμένει ότι η εταιρεία έχει υπαναχωρήσει από τις υποχρεώσεις της.
«Δεν έχουν κάνει το έργο που προορίζονταν να κάνουν και έτσι το κράτος δεν θα πληρώσει», λέει.
"Νομίζω ότι χρησιμοποιούν το κοινωνικό πρόβλημα που δημιουργούν, αφήνοντας τους εργαζόμενους απλήρωτους για να πιέσουν το κράτος να δώσει τα χρήματα που δεν οφείλει. Πρέπει να λύσουμε το πρόβλημα, αλλά με έναν τρόπο που να σέβεται τα χρήματα των φορολογουμένων."
Οι τακτικές διαδηλώσεις των εργατών των ναυπηγείων απέτυχαν να σπάσουν  το αδιέξοδο, αλλά τώρα είναι απλά κάποιοι ανάμεσα στους τόσους, που έχασαν το δίχτυ ασφαλείας της μιας σταθερής απασχόλησης.

Η Ελλάδα έχει
ήδη ρεκόρ ανεργίας πάνω από 27%, αλλά σε αυτό δεν συμπεριλαμβάνεται το περίπου ένα εκατομμύριο απλήρωτοι εργαζόμενοι.
Είναι μια ιστορία που απλά δεν θα περίμενε κανείς να ακούσει σε μια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το 2013. Αλλά και πάλι, στη σημερινή Ελλάδα, υπάρχουν απλά τόσα πολλά που σοκάρουν.




Πηγή: LEFTeria-news







ΔΙΑ

Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

Οι άνεργοι καταγγέλλουν το νέο φορολογικό και προτείνουν




Σε μία χώρα με 27% ανεργία, με 1.300.000 ανέργους και με χιλιάδες σπίτια χωρίς κανέναν εργαζόμενο, η κυβέρνηση επιμένει στη φορολογική εξόντωση των ανέργων με βάση φανταστικά («τεκμαρτά») εισοδήματα. 
Ο νέος φορολογικός κώδικας, που πρόκειται να ψηφιστεί τις επόμενες ημέρες, όχι μόνο διατηρεί τα διαβόητα «τεκμήρια», ως βασικό μέσο φορολόγησης των ανέργων που δεν έχουν κανένα εισόδημα (που δεν παίρνουν, δηλαδή, επίδομα ανεργίας) αλλά αφήνει εκκρεμή πολλά σημεία. Για παράδειγμα, δεν ορίζει με ποιες κλίμακες θα φορολογηθούν οι άνεργοι χωρίς κανένα εισόδημα, που δεν μπορούν να θεωρηθούν ούτε μισθωτοί (κατώτερη κλίμακα φορολόγησης 22%) ούτε ελεύθεροι επαγγελματίες (κατώτερη κλίμακα φορολόγησης 26%). Δεν ορίζει σαφώς κατά πόσον θα ισχύσει και γι’ αυτούς η έκπτωση φόρου των 2.100 ευρώ. Επίσης, συνεχίζει να ισχύει η απαράδεκτη προκαταβολή φόρου 55% για την επόμενη χρονιά.
Ένα παράδειγμα για να καταλάβει κανείς τον παραλογισμό της φορολόγησης με βάση τη διαφορά «τεκμαρτού» και δηλωμένου εισοδήματος: Ένας άνεργος που δεν μένει με τους γονείς του, που έχει δηλαδή ιδιόκτητη ή ενοικιαζόμενη ή δωρεάν παραχωρημένη κατοικία, και που έχει την ατυχία να κατέχει ένα αυτοκινητάκι 1.000 κυβικών 5ετίας, αμέσως-αμέσως έχει «τεκμαρτό» εισόδημα: 3.000 ευρώ ελάχιστη δαπάνη διαβίωσης (για παντρεμένους είναι 2.500 ευρώ) + 3.200 ευρώ για ένα σπίτι π.χ. 80 τετραγωνικών (40 ευρώ ανά τετραγωνικό, μέχρι τα 80) + 4.000 ευρώ για το αυτοκίνητο. Δηλαδή, θα φορολογηθεί πάνω σε «τεκμαρτό» εισόδημα 10.200 ευρώ! Είναι αυτονόητο, βέβαια, ότι κανένας άνεργος δεν μπορεί να ξοδέψει 4.000 ευρώ τον χρόνο για το αυτοκίνητό του ή 3.200 ευρώ τον χρόνο για έξοδα σπιτιού!
Όπως σημειώνει σχετικά η Επιτροπή Ανέργων Πατησίων-Κυψέλης-Γαλατσίου, η «ανοιχτή διαβούλευση» για το νέο φορολογικό κώδικα (στην οποία συμμετείχε η Επιτροπή) έμεινε ανοιχτή για μόλις 5 ημέρες, αλλά φυσικά οι παρεμβάσεις των πολιτών δεν ελήφθησαν υπ’ όψιν. Έτσι, η Επιτροπή ξεκίνησε μια καμπάνια δημοσιοποίησης του ζητήματος, απευθυνόμενη με επιστολές σε βουλευτές, κόμματα, φορείς, εφημερίδες, ιστοσελίδες κ.λπ. και διεκδικώντας:
1) Το ρητό ορισμό των τεκμηρίων ως μέτρου ελέγχου και όχι ως μέτρου φορολόγησης, ιδίως για τους ανέργους, κάτι που άλλωστε προκύπτει και από σχετικά πορίσματα του Συνηγόρου του Πολίτη και του Συμβουλίου της Επικρατείας.
2) Να μειωθούν τα -εξωπραγματικά σήμερα- τεκμήρια, τουλάχιστον, στο μισό.
3) Να αναγνωριστεί η πραγματικότητα της οικονομικής στήριξης των ανέργων από γονείς, συγγενείς και συντρόφους που έχουν ακόμη εισοδήματα, χωρίς να τους επιβάλλεται γι’ αυτό επιπλέον τιμωρητική φορολόγηση 10% και 20%
.

Π.Δ.

Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012

Στον δρόμο ενάντια στην ανεργία






ΚΑΛΕΣΜΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ
Πορεία στο Υπουργείο Εργασίας την Πέμπτη 15 Μαρτίου, Ομόνοια στις 11 π.μ.

O μεσαίωνας στη ζωή και στα δικαιώματα μας είναι πια εδώ. Με ομοβροντία μέτρων απίστευτης βαρβαρότητας συγκυβέρνηση, εθνικοί και υπερεθνικοί συνεργάτες της και εργοδοσία οδηγούν τους εργαζομένους, τους νέους, τους ανέργους στην εξαθλίωση και στην εξόντωση. Αφού για δεκαετίες οι εργοδότες πλούτισαν και θησαύρισαν από την υπερεκμετάλλευση όλων των εργαζομένων μας ζητάνε να ξαναπληρώσουμε το μεγάλο τους φαγοπότι επικαλούμενοι την κρίση που αυτοί δημιούργησαν χωρίς όμως να την νιώσουν ποτέ.
Εφιάλτης είναι το μέλλον που μας ετοιμάζουν και η ανεργία είναι το βασικότερο συστατικό της συνταγής τους…
Ήδη η ανεργία έχει εκτιναχθεί σε ποσοστό-ρεκόρ, 30% για το 2012, ποσοστό που μεταφράζεται σε περισσότερους από 1.000.000 ανέργους, χωρίς να υπολογίζονται οι νέοι που αναζητούν πρώτη φορά δουλειά, οι ανασφάλιστοι εργαζόμενοι, οι μισοάνεργοι – μισοεργαζόμενοι που δουλεύουν με το κομμάτι
Να ποιοι θέλουν πραγματικά να μας γυρίσουν δεκαετίες πίσω…
Η ανεργία και η αθέατη όψη της (ελαστική εργασία, υποαπασχόληση) είναι αποτέλεσμα των μαζικών απολύσεων, της μη ανανέωσης συμβάσεων στο όνομα της κρίσης, των χιλιάδων λουκέτων. Κυρίως, όμως, είναι αποτέλεσμα των στρατηγικών επιλογών του κεφαλαίου όπως εκφράστηκαν από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ-ΝΔ και την εργοδοσία που επεκτάθηκαν με τον παροξυσμό της κρίσης και των Μνημονίων. Είναι σαφές πωςΣυγκυβέρνηση-Ε.Ε.-Δ.Ν.Τ.-Κεφάλαιο επιδιώκουν να διαλύσουν κάθε έννοια αξιοπρεπούς εργασίας κι αμοιβών, αξιοποιώντας την στρατιά απελπισίας που αυτοί δημιούργησαν. Έτσι, λοιπόν, χρησιμοποιούν την ανεργία ως μοχλό πίεσης και τρομοκράτησης των εργαζόμενων, ως μοχλό πίεσης για τον αφανισμό των συλλογικών μας δικαιωμάτων.
Απέναντι στον εκβιασμό της πείνας και της εξαθλίωσης, της ηττοπάθειας, της ατομικής ευθύνης και ενοχής οι εκατοντάδες χιλιάδες άνεργοι, Έλληνες και μετανάστες, είναι επιτακτική ανάγκη να αποκτήσουμε φωνή, να σπάσουμε την απομόνωση, να σταθούμε αλληλέγγυοι και να ζητήσουμε την αλληλεγγύη από όλους τους εργαζόμενους του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, τις λαϊκές συνελεύσεις γειτονιάς, τα κινήματα «δεν πληρώνω». Μα πάνω από όλα να διεκδικήσουμε το δικαίωμα μας στη δουλειά και την αξιοπρέπεια, να βγάλουμε εμείς τους από πάνω, μια για πάντα στην ανεργία.
ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΘΟΥΜΕ:
  • Να συγκροτήσουμε συνελεύσεις και πρωτοβουλίες ανέργων σε κάθε κλάδο και σε κάθε γειτονιά.
  • Να απαιτήσουμε την εγγραφή  στα συνδικάτα όλων των ανέργων, των συμβασιούχων και των απασχολούμενων με Δελτία Παροχής Υπηρεσιών, με ίδια δικαιώματα με τα άλλα μέλη.
  • Να έρθουμε σε επαφή και να συντονίσουμε τη δράση μας.
ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ:
  • Δουλειά για όλους. Με ανθρώπινες συνθήκες και μισθούς που να καλύπτουν τις ανάγκες μας.
  • Επίδομα ανεργίας, για όλο το διάστημα της ανεργίας, στους άνεργους και υποαπασχολούμενους, που να καλύπτει όλες τις ανάγκες μας, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Προσμέτρηση του χρόνου ανεργίας στα συντάξιμα χρόνια.
  • Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη όλων των ανέργων, κατάργηση του ορίου των ενσήμων για την σφράγιση των βιβλιαρίων
  • Ελεύθερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, ελεύθερη πρόσβαση σε κοινωνικά αγαθά γνώσης, ψυχαγωγίας και πολιτισμού.
  • Κατάργηση όλων των αντεργατικών νόμων που ελαστικοποιουν τις εργασιακές σχέσεις, απελευθερώνουν τις απολύσεις, καταργούν τις συλλογικές συμβάσεις και το βασικό μισθό.
  •  Διασφάλιση των αμοιβών και των αποζημιώσεων για όλους τους εργαζόμενους που παραμένουν απλήρωτοι, σε επίσχεση εργασίας κλπ.
  • Να μην περάσουν οι εκβιασμοί των απολύσεων του κράτους και των εργοδοτών.
ΚΑΛΟΥΜΕ άνεργους, εργαζόμενους, σωματεία, επιτροπές από εργατικούς χώρους, φοιτητές και μαθητές, λαϊκές συνελεύσεις γειτονιάς για να δράσουμε ενωμένα, να αντισταθούμε και να παλέψουμε αποφασισμένα, να ετοιμάσουμε και να οργανώσουμε τους χώρους συνεύρεσης και αλληλεγγύης, να πάρουμε πίσω την χαμένη μας ζωή, τα αγαθά που εμείς παράγουμε, μας ανήκουν και μας τα στερούν.

ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΝΕΡΓΟΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ
ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΒΑΡΒΑΡΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, Ε.Ε. και Δ.Ν.Τ.

Πρωτοβουλία Ανέργων Περιστερίου
Ανοιχτή Πρωτοβουλία Ανέργων (ΣΩ .Β.Α.)
Συνέλευση Ανέργων Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών
Εργατική Λέσχη Νέας Σμύρνης
Ομάδα ανέργων-επισφαλώς εργαζομένων του κοινωνικού κέντρου Βύρωνα
Δίκτυο Επισφαλώς Εργαζομένων―Ανέργων
Πανελλήνια Ένωση Αδιόριστων Εκπαιδευτικών (ΠΕΑΕ)
Εργατική Ενότητα Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος

ΠΗΓΗ:http://parallhlografos.wordpress.com/