«Με απόλυτο σεβασμό προς το επιβατικό κοινό, η NEL LINES ανανεώνει τον στόλο της και διαμορφώνει πολιτικές που αποσκοπούν στη βελτίωση των συνθηκών της τουριστικής κίνησης και την ικανοποίηση και διευκόλυνση των πελατών της.»
http://www.linkedin.com/company/nel-lines
Το κείμενο που εδώ ξεκινά και που ίσως θελήσετε να διαβάσετε δεν είναι βέβαια διαφημιστικό… Μα-θα πει κανείς-τότε, τι είν’ όλ’ αυτά τα γλυκά λόγια για τη NEL LINES και γιατί παρατίθενται σαν ένας τεράστιος άχαρος τίτλος; Δεν είναι τίτλος αλλά ένα πολύ σοβαρό ψέμα –ναι!- που πρέπει να αναιρεθεί βήμα προς βήμα. Ας μπούμε λοιπόν στο κυρίως θέμα…
Τι σημαίνει «ανανεώνει το στόλο της» άραγε; Να το εξηγήσουμε: Σημαίνει πως το πλοίο «Μυτιλήνη» της NEL, μετά από την πολύμηνη φάση επισκευής του, φεύγει από το λιμάνι του Πειραιά γεμάτο επιβάτες, για να τους γυρίσει πίσω στο σημείο εκκίνησης λόγω βλάβης! Σημαίνει επίσης πως, όταν το σεβαστό, κατά τα άλλα (ποια άλλα, άραγε;) επιβατικό κοινό φτάσει μετά κόπων και βασάνων στο λιμάνι των Φούρνων Κορσεών, το περιμένει μια… έκπληξη: Το «Μυτιλήνη», που μπορεί, πάντοτε με τον πρέποντα σεβασμό, να καθυστερεί τους επιβάτες του, δεν μπορεί ωστόσο να τους… περιμένει: η μπουκαπόρτα αρχίζει να ανεβαίνει, πριν λύσει ο καβοδέτης-υπάλληλος της ίδιας εταιρίας, αφού, ωστόσο ο λοστρόμος τον έχει πετάξει έξω από το πλοίο απωθώντας τον βίαια-με γενναίες σπρωξιές, και χυδαία-με προσβλητικές ύβρεις-χαρακτηρισμούς!
Και μια επιβάτισσα, που προφανώς συμπεριλαμβάνεται στην «τουριστική κίνηση», για τη «βελτίωση των συνθηκών» της οποίας περηφανεύεται η NEL, τρέχει να προλάβει το πλοίο που δεν μπορεί να περιμένει και προλαβαίνει να επιβιβαστεί την τελευταία στιγμή, μα αυτό δεν της είναι αρκετό: ζητάει σεβασμό από την εταιρεία και για τον συνταξιδιώτη της που τρέχει να προλάβει κι αυτός. Ε, φτάνει πια: ο λοστρόμος αγανακτεί, τη σπρώχνει με δύναμη, τη ρίχνει κάτω και τη… σέρνει… Ο συνταξιδιώτης της γυναίκας πηδάει στη μπουκαπόρτα που πλέον κλείνει και καταφέρνει να πηδήξει στο εσωτερικό του πλοίου, μόνο και μόνο επειδή κάποιος από το πλήρωμα-ίσως κι ο ίδιος ο λοστρόμος!-του δίνει το χέρι, για να μην έρθουν τα χειρότερα…
Ο κόσμος στο λιμάνι «τρελαίνεται» και διαμαρτύρεται έντονα στους νεαρούς λιμενικούς, που προφανώς ενοχλούνται από το αίτημα των Φουρνιωτών να είναι ασφαλής ο απόπλους και που, χωρίς να έχουν παρέμβει καθόλου ούτε καν ως άνθρωποι, πόσο μάλλον ως λιμενικοί, στην εξέλιξη του συμβάντος, κατηγορούν τον κόσμο ότι προκαλεί αναταραχή! Το πλοίο αποπλέει ανενόχλητο…
Θα πείτε πως το πρόβλημα δεν είναι μόνον η NEL, μα και το Λιμενικό Σώμα, όσον αφορά στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται και εφαρμόζει τους κανονισμούς ασφαλείας στο λιμάνι των Φούρνων. Ώρα να διευρύνουμε, λοιπόν, το νοητό χώρο των ευθυνών με την παραπάνω πολύ ουσιαστική αφορμή και να γράψουμε με έμφαση πως η λογική ή –αν θέλετε- η καχυποψία λέει πως δεν είναι παρά η εύκολη λύση να φορτώσουμε τις ευθύνες όλες αποκλειστικά στον τελευταίο τροχό της αμάξης: ο λοστρόμος και οι νεαροί λιμενικοί δεν είναι προφανώς αθώοι αλλά εργάζονται, λειτουργούν κι «αποφασίζουν» μέσα στα πλαίσια των οδηγιών-ενίοτε πιεστικών - των ανωτέρων τους, που κι αυτοί με τη σειρά τους πιέζονται από τα δικά τους αφεντικά… Το ψάρι βρωμάει απ’ το κεφάλι κι ας φτάνει να βρωμάει ως την ουρά!
Τα γεγονότα που παρουσιάσαμε και κάναμε μια μικρή προσπάθεια ερμηνείας τους δεν είναι προϊόν ζωηρής φαντασίας ούτε υπερρεαλιστικό ή αλληγορικό δημιούργημα, δυστυχώς… Η αλήθεια τους πονάει και απαιτεί την αμερόληπτη έρευνα σε βάθος και την αντίστοιχη απόδοση ευθυνών με δίκαιο τρόπο. Τα εν λόγω συνέβησαν την 1η Ιουλίου 2014…
Καλό μήνα από τους Φούρνους της παραμεθορίου, που οι άνθρωποί τους αξίζουν καλύτερη μεταχείριση…
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΕΦΟΠ - ΛΗΣΤΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΕΦΟΠ - ΛΗΣΤΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2014
Κυριακή 6 Ιουλίου 2014
Παρασκευή 20 Ιουνίου 2014
"Σήμερα δεν έχει βάση η θεωρία πως θα φύγουν οι εφοπλιστές αν φορολογηθούν"
http://stokokkino.gr/article/9235/A-Ntalakogiorgos-Simera-den-exei-basi-i-theoria-pos-tha-fugoun-oi-efoplistes-an-forologithoun#sthash.cO6QwYWc.dpuf
Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014
Καταγγελία για εκτέλεση δρομολογίων παρά τα έκτακτα δελτία της ΕΜΥ
Οι εκλεγμένοι σύμβουλοι του συνδυασμού της Λαϊκής Συσπείρωσης στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου που στηρίζει το ΚΚΕ , καταγγέλλουν την κυβέρνηση και τους εφοπλιστές για τον κίνδυνο που διέτρεξαν επιβάτες και πληρώματα με την εκτέλεση του δρομολογίου των πλοίων παρά τα έκτακτα δελτία της ΕΜΥ που προειδοποιούσαν για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα και σφοδρή θαλασσοταραχή στο Αιγαίο στις 28 και 29 Μάη...
Το Speedrunner III προσέκρουσε κατά τη διαδικασία χειρισμών απόπλου του για ασφαλές αγκυροβόλιο, στον προβλήτα του κεντρικού λιμένα Αδάμαντα Μήλου (Εικόνα: YouTube)
"Τα παραπάνω γεγονότα έγιναν στο όνομα της μεγάλης κερδοφορίας των εφοπλιστών .Το «απαγορευτικό» που ίσχυε όταν έπνεαν άνεμοι από 8 μποφόρ και πάνω μέχρι το 2005, με απαίτηση των εφοπλιστών η κυβέρνηση το έχει μετατρέψει σε λάστιχο , ρίχνοντας την ευθύνη για τον απόπλου των πλοίων στην κρίση των πλοιάρχων , γνωρίζοντας ότι αυτοί δύσκολα θα φέρουν αντίρρηση στην εταιρία.
Πιο συγκεκριμένα κινδύνευσαν επιβάτες και πληρώματα στα εξής πλοία:
«ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΝΑΞΟΣ», Δεν έμεινε τίποτα όρθιο στο πλοίο από την φουρτούνα μέχρι να δέσει στη Σύρο.
«SPEEDRUNNER ΙΙΙ» , Έπεσε πάνω στην κεντρική προβλήτα του λιμανιού της Μήλου.
«AQUA JEWEL» , Δεν κατάφερε να «πιάσει» στο λιμάνι της Σερίφου καθώς από τον πλοίαρχο «κρίθηκε επισφαλής» η προσέγγισή του εκεί.
«AQUA SPIRIT», Έψαχνε να βρει ασφαλές αγκυροβόλιο, σύμφωνα με ενημέρωση από τον πλοίαρχο. Τελικά, κατάφερε να αγκυροβολήσει στον όρμο Λουτρών της Κύθνου.
«EUROPEAN EXPRESS», Οι αρχές ενημερώθηκαν ότι «κρίνεται επισφαλής η προσέγγιση στο λιμένα Φούρνων, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών». Το πλοίο αυτό έχει έτος κατασκευής το 1974 και οι βλάβες του είναι απανωτές.
Αυτή είναι η «ανάπτυξη» της κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την οποία στηρίζουν και τα υπόλοιπα κόμματα του Ευρωμονόδρομου, που δεν υπολογίζει στο όνομα του κέρδους την ζωή των επιβατών και των ναυτεργατών. Αυτή είναι η «ανάπτυξη» που δίνει δεκάδες προνόμια στους εφοπλιστές , όπως τσάμπα χρήμα για τις άγονες γραμμές. Είναι η «ανάπτυξη» που δίνει το δικαίωμα στους εφοπλιστές όποτε θέλουν αυτοί, να δρομολογούν τα πλοία καθώς και να διαμορφώνουν και την τιμή των πανάκριβων εισιτηρίων.
Οι νησιώτες, οι ναυτεργάτες πρέπει να βγάλουν τα συμπεράσματά τους. Όσο τα πλοία παραμένουν στην ιδιοκτησία των εφοπλιστών, τέτοιου είδους επικίνδυνες καταστάσεις θα υπάρχουν. Οι εκλεγμένοι σύμβουλοι στην περιφέρεια με την Λαϊκή Συσπείρωση τονίζουν για άλλη μια φορά πως η λύση βρίσκεται στην «συγκρότηση ενιαίου δημόσιου φορέα ακτοπλοΐας και ναυπηγοεπισκευαστικής βάσης που θα διασφαλίζει συχνά και ασφαλή δρομολόγια με φτηνό εισιτήριο για τους νησιώτες και τους επισκέπτες.»
Η λύση για τον λαό βρίσκεται στην αποδέσμευση από την Ε.Ε. με μονομερή διαγραφή του χρέους και κοινωνικοποίηση των βασικών και συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής , με Λαϊκή Εξουσία."
01/06/2014
πηγη:http://www.naxos-news.gr/?aid=41285
Κυριακή 1 Ιουνίου 2014
Δείτε τι έγινε μέσα στο πλοίο - Λαχτάρησαν οι επιβάτες στο «Blue Star Naxos» και κανείς δεν λέει κουβέντα...
Λαχτάρησαν την Πέμπτη βράδυ οι επιβάτες του πλοίου «Blue Star Naxos», στο οποίο από το Λιμεναρχείο Πειραιά δόθηκε άδεια απόπλου για Κυκλάδες, παρά το γεγονός ότι ήταν σε ισχύ έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ που προειδοποιούσε για «έκτακτα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα» και σφοδρή θαλασσοταραχή...
Σύμφωνα με το υπουργείο, το πλοίο απέπλευσε με ανέμους έντασης 8 μποφόρ, νοτιοδυτικούς, με τάση ενίσχυσης.
Όπως καταγγέλλουν επιβάτες, όταν το καράβι βρέθηκε μεσοπέλαγα, από τη φουρτούνα «δεν έμεινε τίποτα όρθιο.
Μετακινούνταν άνθρωποι, καρέκλες, ταμειακές μηχανές».
Σύμφωνα με μαρτυρίες, μια γυναίκα τραυματίστηκε στο κεφάλι και μόλις το πλοίο κατέπλευσε στη Σύρο, με μια ώρα καθυστέρηση, την παρέλαβε ασθενοφόρο.
Στο γκαράζ του πλοίου μετατοπίστηκε το φορτίο σε νταλίκες, γεγονός που καθυστέρησε την αποβίβαση οχημάτων στη Σύρο και τον απόπλου του πλοίου.
Δείτε φωτογραφίες
Η έξοδος των φορτηγών στο λιμάνι
Φωτο: Ντινα Σ.
Σύμφωνα με το υπουργείο, το πλοίο απέπλευσε με ανέμους έντασης 8 μποφόρ, νοτιοδυτικούς, με τάση ενίσχυσης.
Όπως καταγγέλλουν επιβάτες, όταν το καράβι βρέθηκε μεσοπέλαγα, από τη φουρτούνα «δεν έμεινε τίποτα όρθιο.
Μετακινούνταν άνθρωποι, καρέκλες, ταμειακές μηχανές».
Σύμφωνα με μαρτυρίες, μια γυναίκα τραυματίστηκε στο κεφάλι και μόλις το πλοίο κατέπλευσε στη Σύρο, με μια ώρα καθυστέρηση, την παρέλαβε ασθενοφόρο.
Στο γκαράζ του πλοίου μετατοπίστηκε το φορτίο σε νταλίκες, γεγονός που καθυστέρησε την αποβίβαση οχημάτων στη Σύρο και τον απόπλου του πλοίου.
Δείτε φωτογραφίες
Η έξοδος των φορτηγών στο λιμάνι
Παρασκευή 30 Μαΐου 2014
Λαχτάρησαν χτες 29 - 05 - 2014 στο «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΝΑΞΟΣ» . Θα γίνει έρευνα για το ότι κινδύνευσαν ανθρώπινες ζωές η θα το κάνουν τουμπέκα?
![]() |
| ΝΑΞΟΣ 1950 |
Λαχτάρησαν χτες βράδυ οι επιβάτες του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΝΑΞΟΣ», στο οποίο από το Λιμεναρχείο Πειραιά δόθηκε άδεια απόπλου για Κυκλάδες, παρά το γεγονός ότι ήταν σε ισχύ έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ που προειδοποιούσε για «έκτακτα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα» και σφοδρή θαλασσοταραχή. Σύμφωνα με το υπουργείο, το πλοίο απέπλευσε με ανέμους έντασης 8 μποφόρ, νοτιοδυτικούς, με τάση ενίσχυσης.
Οπως καταγγέλλουν επιβάτες, όταν το καράβι βρέθηκε μεσοπέλαγα, από τη φουρτούνα «δεν έμεινε τίποτα όρθιο. Μετακινούνταν άνθρωποι, καρέκλες, ταμειακές μηχανές». Σύμφωνα με μαρτυρίες, μια γυναίκα τραυματίστηκε στο κεφάλι και μόλις το πλοίο κατέπλευσε στη Σύρο, με μια ώρα καθυστέρηση, την παρέλαβε ασθενοφόρο. Στο γκαράζ του πλοίου μετατοπίστηκε το φορτίο σε νταλίκες, γεγονός που καθυστέρησε την αποβίβαση οχημάτων στη Σύρο και τον απόπλου του πλοίου.
Στο μεταξύ, βλάβη εν πλω έπαθε την Τετάρτη το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «Ταξιάρχης», το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Λήμνος - Αγιος Ευστράτιος - Ψαρά. Το πλοίο «έμεινε» τα ξημερώματα από την αριστερή κύρια μηχανή του, ενώ προσέγγιζε τα Ψαρά, στα οποία δεν κατάφερε τελικά να καταπλεύσει. Ο «Ταξιάρχης» συνέχισε το δρομολόγιό του για Λαύριο με 37 επιβάτες, 57 φορτηγά, τρία ΙΧ και πέντε δίκυκλα. Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Λαυρίου απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι την οριστική αποκατάσταση της βλάβης.
πηγη:http://www.naxosnow.gr/
Οπως καταγγέλλουν επιβάτες, όταν το καράβι βρέθηκε μεσοπέλαγα, από τη φουρτούνα «δεν έμεινε τίποτα όρθιο. Μετακινούνταν άνθρωποι, καρέκλες, ταμειακές μηχανές». Σύμφωνα με μαρτυρίες, μια γυναίκα τραυματίστηκε στο κεφάλι και μόλις το πλοίο κατέπλευσε στη Σύρο, με μια ώρα καθυστέρηση, την παρέλαβε ασθενοφόρο. Στο γκαράζ του πλοίου μετατοπίστηκε το φορτίο σε νταλίκες, γεγονός που καθυστέρησε την αποβίβαση οχημάτων στη Σύρο και τον απόπλου του πλοίου.
Στο μεταξύ, βλάβη εν πλω έπαθε την Τετάρτη το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «Ταξιάρχης», το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Λήμνος - Αγιος Ευστράτιος - Ψαρά. Το πλοίο «έμεινε» τα ξημερώματα από την αριστερή κύρια μηχανή του, ενώ προσέγγιζε τα Ψαρά, στα οποία δεν κατάφερε τελικά να καταπλεύσει. Ο «Ταξιάρχης» συνέχισε το δρομολόγιό του για Λαύριο με 37 επιβάτες, 57 φορτηγά, τρία ΙΧ και πέντε δίκυκλα. Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Λαυρίου απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι την οριστική αποκατάσταση της βλάβης.
πηγη:http://www.naxosnow.gr/
Τρίτη 29 Απριλίου 2014
Με κυβερνητικές πλάτες, οι εφοπλιστές δεν πληρώνουν: 400 δεν έδωσαν, 100 χρωστάνε


Με την επίκληση... τεχνικών δυσκολιών, η κυβέρνηση δεν εχει εκδώσει τις απαραίτητες αποφάσεις ώστε να εισπραχθεί η έκτακτη συνεισφορά των ναυτιλιακών εταιριών (υπολογίζεται σε 400 εκατ, ευρώ), των ίδιων που χρωστάνε στα ασφαλιστικά ταμεία των ναυτεργατών περί τα 100 εκατομμύρια ευρώ.
Η «οικειοθελής φορολόγηση» των εφοπλιστών είχε εξαγγελθεί με ταρατατζούμ και φωτογραφίες χαμογελαστών χειραψιών σχεδόν ένα χρόνο πριν. Όπως γραφόταν τότε, «η συμφωνία αφορά τη δέσμευση των ελλήνων εφοπλιστών να υπάρξει εθελοντικός διπλασιασμός για τρία έτη της φορολογίας χωρητικότητας τόσο για τα πλοία υπό ελληνική σημαία, όσο και για τα πλοία με ξένη σημαία, που διαχειρίζονται εταιρίες εγκατεστημένες στην Ελλάδα. Για παράδειγμα αν ένας πλοιοκτήτης με πλοίο ελληνικής σημαίας, κατέβαλε μέχρι σήμερα 20.000 ευρώ ετησίως, με τη νέα συμφωνία θα καλείται εθελοντικά να καταβάλει 40.000 ευρώ τον χρόνο για τα επόμενα τρία χρόνια».
Χωρίς να επιδείξει ιδιαίτερο ζήλο, και κάνοντας ενδιάμεσα και μερικά δωράκια, η κυβέρνηση συμπεριέλαβε σε νόμο σχετική διάταξη τελικά τον Δεκέμβριο, που ορίζει ότι η παροχή της Ναυτιλιακής Κοινότητας για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης της χώρας, επιβάλλεται για 3 χρόνια (2014, 2015 και 2016) και υπολογίζεται με βάση τα πλοία τα οποία εκμεταλλεύεται, κατά κυριότητα ή μη, η κάθε πλοιοκτήτρια εταιρεία ή διαχειρίζεται η κάθε διαχειρίστρια εταιρεία αντίστοιχα.
Ωστόσο, μέχρι σήμερα, περίπου πέντε μήνες μετά την ψήφιση της σχετικής διάταξης, η κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει ακόμα στην υπογραφή των απαραίτητων υπουργικών αποφάσεων και την έκδοση των εγκυκλίων, για να ξεκινήσει η καταβολή της έκτακτης εισφοράς της ναυτιλιακής κοινότητας, και μάλιστα φαίνεται πως δεν προτίθεται να το κάνει πριν τις εκλογές.
Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζει ότι «θα ήταν παράλογο να μη θελήσει η κυβέρνηση να εισπράξει την οικονομική παροχή της ναυτιλιακής κοινότητας(...)» και προβάλλει την αστεία δικαιολογία πως «ο λόγος για τον οποίο οι σχετικές διατάξεις δεν έχουν ακόμη εφαρμοστεί στην ολότητά τους είναι ότι προσέκρουσαν σε τεχνικές δυσκολίες, ιδίως σε θέματα ολοκλήρωσης των σχετικών ηλεκτρονικών εφαρμογών, οι οποίες αντιμετωπίζονται ταχύτατα».
Χρέη 101 εκατ. σε ασφαλιστικά ταμεία
Την ίδια στιγμή, οι «οικοθελώς» φορολογούμενοι εφοπλιστές - που μάλιστα είχαν αντιδράσει στο ενδεχόμενο η σχετική υποχρέωση να θεσπιστεί με διάταξη νόμου - χρωστούν εκατόν ένα εκατομμύρια στα Ταμεία των ναυτεργατών. Μόλις χθες, σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία για τις οφειλές που διαβίβασε στη Βουλή ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Γιάννης Βρούτσης, τεκμηριώνεται πως οι εφοπλιστές χρωστούν το ποσό των 101.065.652,15 ευρώ προς το ΝΑΤ, ΚΕΑΝ και τα Ταμεία Πρόνοιας των ναυτεργατών, οι οποίες έχουν αποσταλεί προς βεβαίωση στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ.
Πηγή: left.gr
Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2014
Ακτοπλοΐκό αδιέξοδο στο βορειοανατολικό Αιγαίο
Κάθε πέρυσι και καλύτερα
Πρόταση της NEL για συνδυαστική ακτοπλοϊκή κάλυψη Σάμου και Ικαρίας τρεις φορές εβδομαδιαίως, αναμένεται να εγκρίνει το υπουργείο Ναυτιλίας, αλλά οι τοπικές κοινωνίες συνεχίζουν να «βράζουν».
"Εμπρός - πίσω" στον τομέα της ακτοπλοΐας, αφού επιχειρείται η δρομολόγηση, για να καλυφθεί το πραγματικό κενό στη γραμμή, πλοίων που πρόσφατα αναστάτωσαν τις τοπικές κοινωνίες στο βόρειο - ανατολικό Αιγαίο, με τις "περιπέτειες" που τους υποχρέωσαν να ζήσουν.Η "άγονη γραμμή" της δεκαετίας του ΄70, "ξαναζωντανεύει". Επιστολές δημάρχων, ψηφίσματα φορέων, κινητοποιήσεις νησιωτών, αναμένεται να συνεχιστούν, καράβια σύγχρονα, οικονομικά προσιτά, ασφαλή, μάλλον θα αργήσουν να φανούν στην άκρη του κάβου.
'Οπως αναφέρει τηλεγράφημα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων:
από πρόσφατη καταγγελία επιβατών που παρουσίασε το enet "Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, αναμένεται –σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ– να δώσει το «πράσινο φως» στη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου και στη θυγατρική της «Σι Λινκ Φέρις» προκειμένου να πραγματοποιήσει με τα πλοία της «Θεόφιλος» και «European Express» συνδυαστικά δρομολόγια, ώστε η Σάμος και οι Φούρνοι να εξυπηρετούνται τρεις φορές την εβδομάδα από Πειραιά. Ήδη για το θέμα υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία του γενικού γραμματέα Ναυτιλίας Αθανάσιου Μπούσιου με τον γενικό γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτική Πολιτικής Νίκο Ζωΐδη, ενώ έχει ενημερωθεί και ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Σημειώνεται ότι η ΝΕΛ με σημερινή επιστολή της προς το υπουργείο Ναυτιλίας και τους βουλευτές των κομμάτων, ζητούσε την έγκριση των συνδυαστικών δρομολογίων υποστηρίζοντας ότι με αυτόν τον τρόπο η Σάμος και οι Φούρνοι θα εξυπηρετούνται τρεις φορές την εβδομάδα, καθώς και ότι παράλληλα θα εξασφαλίζεται πλήρως η σύμβαση του βορείου Αιγαίου, με δύο δρομολόγια από Καβάλα και ένα από Θεσσαλονίκη.
πιπλέον αναφέρει ότι θα εξασφαλίζεται τρεις φορές την εβδομάδα η σύνδεση Ικαρίας και Φούρνων με Θεσσαλονίκη και Καβάλα αντί μιας μόνο σύνδεσης Ικαρία-Καβάλα που αναφέρει η σύμβαση. Παράγοντες της ακτοπλοΐας αναφέρουν ότι, αν το υπουργείο Ναυτιλίας εγκρίνει τελικά τα συνδυαστικά δρομολόγια για τη ΝΕΛ, η εταιρεία θα εξοικονομήσει τεράστιο κόστος από τα καύσιμα, ενώ θα εξυπηρετήσει και καλύτερα τις τοπικές κοινωνίες των νησιών.
Σημειώνεται ότι λόγω προσωρινής ακινητοποίησης του πλοίου «European Express» της ΝΕΛ από κλιμάκιο επιθεωρητών, τη γραμμή της Σάμου και της Ικαρίας, εξυπηρέτησε προσωρινά το «Blue Star Ιθάκη» της Blue Star Ferries. Το ένα δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 28/1/2014 και το άλλο πρόκειται να πραγματοποιηθεί το Σάββατο 01/02".
πηγη:http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=412846
Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014
Έλληνες εφοπλ(η)στές
| Έλληνες εφοπλιστές: Ψίχουλα σε φόρους, δισεκατομμύρια σε επενδύσεις! |
| Εσπασαν όλα τα ρεκόρ στη διάρκεια του 2013 οι Ελληνες εφοπλιστές, επενδύοντας περισσότερα από 18,1 δισ. δολ. για αγορές ή ναυπηγήσεις πλοίων έναντι μόλις 12,5 δισ. δολ. στη διάρκεια του 2012. Την ίδια στιγμή αντιδρούν στη φορολογία και αλλάζουν σημαία στα πλοία τους! |
Η ελληνική πλοιοκτησία στη διάρκεια του 2013 αγόρασε, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny, 371 πλοία second hand έναντι 216 ένα χρόνο πριν (αύξηση 71,75%), ενώ προχώρησε σε παραγγελίες 319 νεότευκτων πλοίων έναντι μόλις 114 πέρυσι (αύξηση 179,82%).
Όπως αναφέρει η «Ναυτεμπορική», τα ρεκόρ που αποδεικνύουν τον «απίστευτο δυναμισμό της ελληνόκτητης ναυτιλίας» δεν σταματούν εδώ. Στην αγορά των second hand πλοίων οι Ελληνες εφοπλιστές απέκτησαν το 24,89% των πλοίων που άλλαξαν χέρια στη διάρκεια του 2013 έναντι του 17,58% το 2012. Επίσης, όσον αφορά τα νεότευκτα, ενώ στη διάρκεια του 2012 οι ελληνικές παραγγελίες με βάση τον αριθμό των πλοίων αποτελούσαν το 7,97% του συνόλου της παγκόσμιας ναυτιλίας, στη διάρκεια του 2013 το ποσοστό αυτό ανέβηκε στο 11,31%. Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, οι Ελληνες εφοπλιστές εξακολουθούν να παίρνουν τα πλοία τους απο το ελληνικό νηολόγιο με αποτέλεσμα η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σε πλοία των 100 κόρων και άνω να κινείται στα επίπεδα της δεκαετίας του 1990. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον Οκτώβριο του 2013 ο αριθμός των πλοίων με ελληνική σημαία ήταν μόλις 1.907. Και όλα αυτά παρά τις δεσμεύσεις τόσο του προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών όσο και των εκάστοτε υπουργών Ναυτιλίας, ότι η επανίδρυση του υπουργείου Ναυτιλίας θα αποτελούσε έναυσμα για την επιστροφή των πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών στο ελληνικό νηολόγιο. Πηγή: left.gr
Πηγή:http://www.rednotebook.gr/index.php
|
Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2013
Δευτέρα 20 Μαΐου 2013
Θες φοροαπαλλαγή; Γίνε εφοπ-ληστής!
Στην Ελλάδα, όπου οι νόμοι αλλάζουν σαν τα πουκάμισα, υπάρχει ένας και μοναδικός νόμος που εδώ και τέσσερις δεκαετίες αποτελεί το ιερό ευαγγέλιο όλων των κυβερνητικών σωτήρων. Πρόκειται για το νόμο 27/1975, «Περί φορολογίας πλοίων κ.λπ.», που στα 30 άρθρα του περιλαμβάνει κοντά... 60 φοροαπαλλαγές για τους εφοπλιστές. Κάθε άρθρο και δύο φοροαπαλλαγές, δηλαδή! Αλλά δεν έφτανε αυτό. Η τρικομματική του κ. Σαμαρά θέλησε να τους βοηθήσει ακόμα περισσότερο...
Όπως γράφει ο ειδικός συνεργάτης μας Κώστας Γυφτοδήμος στο ρεπορτάζ του «Θες φοροαπαλλαγή; Γίνε εφοπλιστής!», το οποίο δημοσιεύεται στο UNFOLLOW 17 που κυκλοφορεί, «η τρικομματική κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, στον νέο επενδυτικό νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή, φρόντισε να κατοχυρώσει όλες τις φοροαπαλλαγές που απολαμβάνουν οι εφοπλιστές και οι ναυτιλιακές τους εταιρείες εδώ και δεκαετίες και να προσθέσει μερικές ακόμα απαλλάσσοντας τους ακόμα και από την καταβολή των «ελάχιστων».
Μάλιστα οι κυβερνώντες φρόντισαν να περάσουν με τροπολογία επί του νομοσχεδίου τις ευνοϊκές ρυθμίσεις. Αρχικά υπήρχε ρύθμιση για έκτακτη εισφορά σε ναυτιλιακές επιχειρήσεις που υπάγονται στις διατάξεις του νόμου 27/1975 (πρόκειται για τον περιβόητο νόμο που εξασφαλίζει πάνω από 60 φοροαπαλλαγές στο εφοπλιστικό κεφάλαιο), αλλά έπειτα από παρεμβάσεις των εφοπλιστών απευθείας στο πρωθυπουργικό γραφείο και τις φήμες που ήθελαν τον υπουργό Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη να είναι έτοιμος να υποβάλει την παραίτησή του, τα πάντα… διορθώθηκαν. Έτσι πέρασαν από την «πίσω πόρτα» τόσο οι φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών, όσο και μια σειρά από προνομιακές ρυθμίσεις που μειώνουν τους φορολογικούς συντελεστές επί των κερδών των ξένων εφοπλιστικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, οι οποίες ως επί το πλείστον διαχειρίζονται ελληνικά κεφάλαια.
Ο νέος επενδυτικός νόμος (υπ’ αριθμόν 4141, με τίτλο «Επενδυτικά εργαλεία ανάπτυξης, παροχής πιστώσεων και άλλες διατάξεις») κατατέθηκε στη Βουλή στις 28 Φεβρουαρίου 2013 και η σχετική τροπολογία (286/60), που αφορούσε τις φοροαπαλλαγές στους εφοπλιστές, στις 15 Μαρτίου 2013. Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε στις 26 Μαρτίου 2013 και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 5 Απριλίου 2013.
Το νέο προκλητικό νομικό πλαίσιο, μέσω του επενδυτικού νόμου που εξασφαλίζει πλήρη φορολογική ασυλία στου εφοπλιστές, ήρθε να συμπληρώσει το νέο φορολογικό σύστημα που ψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία τον Ιανουάριο του 2013.1 Στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο και ειδικότερα στο άρθρο 27 σημειώνεται:
«Απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή κράτηση το εισόδημα που αποκτάται από εταίρους ή μετόχους Εταιρειών Χαρτοφυλακίου (Holding Companies) οι οποίες έχουν αποκλειστικά, άμεσα ή έμμεσα, μετοχές εταιρειών πλοιοκτητριών πλοίων με ελληνική σημαία ή ξένη σημαία, εφόσον οι πλοιοκτήτριες εταιρείες είναι συμβεβλημένες με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο ή η εκμετάλλευση ή διαχείριση των πλοίων τους γίνεται από ημεδαπή ή αλλοδαπή επιχείρηση εγκατεστημένη στην Ελλάδα με βάση το άρθρο 25 του ν. 27/1975 (Α' 77)».
Τι σημαίνουν τα παραπάνω;:
-Οι εφοπλιστές διασφαλίζουν την ανωνυμία τους μέσω των εταιρειών «holding», πίσω από τις οποίες κρύβονται εδώ και χρόνια, και πλέον θα μπορούν να κρύβονται και νόμιμα προκειμένου να μην πληρώνουν φόρους και να αυγατίζουν τους λογαριασμούς τους στο City του Λονδίνου και στην Ελβετία.
Με αυτούς και προηγούμενους νόμους δημιουργήθηκε το περιβόητο ελληνικό εφοπλιστικό θαύμα. Με τους νόμους του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και των συγκυβερνήσεών τους κατάφεραν να αποκομίσουν πάνω από 200 δισ. δολάρια κέρδη την τελευταία δεκαετία οι εφοπλιστές, χρήματα που περίπου ισούνται με το ετήσιο ΑΕΠ της Ελλάδας για το 2012 »
Για να το πούμε διαφορετικά, η «πατριωτική» συνεισφορά των εφοπλιστών στα φορολογικά έσοδα έχει προσδιοριστεί και ως εξής:
Το ποσό που πληρώνουν ως φόρο οι εφοπλιστές είναι μικρότερο ακόμα κι από το ποσό που πληρώνουν οι μετανάστες για παράβολα προσωρινής παραμονής τους στη χώρα. Τόσος είναι ο... «φορο-πατριωτισμός» τους.
πηγη:http://unfollow.gr.com/blog/item/199-shippingtax.html
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)





.jpg)
