Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΕΦΟΠ - ΛΗΣΤΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΕΦΟΠ - ΛΗΣΤΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2014

Ακριβά θα στοιχίζει η ηλεκτρική ενέργεια στην Ελλάδα, λόγω LNG και εφοπλ(η)στών





Σε προηγούμενα άρθρα λίγο-πολύ έχουμε αναδείξει τη προσπάθεια του καθεστώτος να προστατεύσει αυτούς που δεν πληρώνουν φόρους, ΕΝΦΙΑ και που δεν υφίστανται τις αποφάσεις για τα κόκκινα δάνεια (αξίας δίς ευρώ) τους αυτοεπονομαζόμενους "Έλληνες" εφοπλιστές, την ανώτερη αυτή φυλή της χώρας που χαζεύει με δωρεές τους ιθαγενείς αντί να πληρώσει φόρους 10 δις ευρώ το χρόνο όπως θα έπρεπε. Πολλοί έχουν κοροιδέψει τον ΓΑΠ για τη φράση του "λεφτά υπάρχουν". Kαί όμως υπάρχουν αλλά σε λάθος τσέπες…

Του καθηγητή Γ. Ζουγανέλη

Η εξαγωγή των Ελληνικών υδρογονανθράκων είναι κατά των συμφερόντων των εφοπλιστών, γιατί κάτι τέτοιο θα τους στερούσε απο έσοδα. Η σωστή μεταφορά του φυσικού αερίου θα πρέπει να γίνεται με υποβρύχιους αγωγούς φυσικού αερίου, αφού οι αποστάσεις απο τα Ελληνικά κοιτάσματα είναι μικρές και η τεχνολογία κατασκευής και εγκατάστασης τέτοιων αγωγών γνωστή. Οι "πατριώτες" αυτοί θέλουν τη χρήση LNG γιατί αυτό θα τους αύξανε τα κέρδη απο τα ναύλα. Δεν ενδιαφέρονται για το ότι κάτι τέτοιο θα αύξανε τη τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος στον Έλληνα καταναλωτή κατά 20% και πλέον. Η τσέπη τους είναι ο θεός τους!

Η κατασκευή εργοστασίου LNG στη Κύπρο αντί αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου απο τα κοιτάσματα στην Ελλάδα είναι υπέρ αυτού του σχεδίου.

Το καλώδιο μεταφοράς ενέργειας απο το Ισραήλ στην Ελλάδα δεν θα μπορούσε να τους χαλάσει τη δουλειά γιατί, η αύξηση της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος θα ήταν συγκρίσιμη με αυτή που θα οφείλεται στη μεταφορά με LNG λόγω απωλειών 15% κατά μήκος του καλωδίου.

O South Stream φυσικά είναι πρόβλημα αφού η τιμή του φυσικού αερίου που θα προερχόταν απο αυτόν τον αγωγό θα ήταν πολύ μικρότερη απο αυτή που προέρχεται απο τη μεταφορά με LNG. Για το λόγο αυτό υπήρχε πρόβλεψη για τον αγωγό αυτό να καταλήγει στην Αλεξανδρούπολη. Εκεί θα φτιαχνόταν το εργοστάσιο LNG, απο το οποίο οι εφοπλιστές θα μετέφεραν το φυσικό αέριο στην Ιταλία ή τη Γερμανία μέσω Αξιού, στον οποίο το ΥΠΕΚΑ προωθεί οικολογική καταστροφή για να μεταφέρεται το LNG στη Γερμανία.Τρία πουλάκια κάθονται…

Ένας απο τους λόγους που δεν ανακηρύσσεται η Ελληνική ΑΟΖ είναι για να μη υπάρχει έλεγχος στη ναυσιπλοΐα, ώστε πετρέλαιο να φτάνει εύκολα πειρατικά στην Ελλάδα. Είναι ευνόητο γιατί η Αιγιαλίτιδα ζώνη της Ελλάδας παραμένει ακόμη 6 ν.μ. αντί 12 ν.μ, σε αντίθεση με αυτό που ισχύει σε όλη την ΕΕ. Η κατάσταση αυτή επιβεβαιώνεται απο το γεγονός ότι η κυβέρνηση συνεχίζει να μην ελέγχει το παράνομο ναυτιλιακό πετρέλαιο που διατίθεται στην Ελληνική αγορά με διάφορες μορφές π.χ. σαν πετρέλαιο κίνησης. Οι ιχνηθέτες δεν έχουν ακόμη ανακαλυφθεί στη πτωχευμένη Ελλάδα Υπενθυμίζω ότι για το ναυτιλιακό πετρέλαιο οι εφοπλιστές ΔΕΝ πληρώνουν φόρους...

Όπως θα ακούσατε η κυβέρνηση πρόκειται να μειώσει τη φορολόγηση του πετρελαίου κίνησης γιατί δεν απέδωσε. Η πραγματικότητα όμως κατά τη γνώμη μου είναι άλλη. Τα διυλιστήρια δεν κονόμησαν όσα έπρεπε τα τελευταία χρόνια…

Στα κόκκινα δάνεια δεν έχουν συμμετοχή μόνο ιδιώτες, κάτοχοι γης αλλά και επιχειρηματίες και εφοπλιστές. Οι τελευταίοι όπως έχει γραφεί δεν μπορούν να αποπληρώσουν τα δάνεια που έχουν πάρει και για τα οποία οι εγγυήσεις που έχουν δώσει οι εφοπλιστές δεν επαρκούν για να καλύψουν την άβυσσο (είναι γύρω στα 7,5 δις ευρώ). Έτσι εξηγείται η απόφαση της ΕΚΤ να εκδώσει χρήμα για να αυξήσει τη ρευστότητα στις τράπεζες. Ποιοί όμως θα χρεωθούν τα κόκκινα δάνεια των εφοπλιστών; Οι Έλληνες και οι Ευρωπαίοι φορολογούμενοι. Η Ελλάδα χρωστάει πολλά στο Σoιμπλε. Οι Γερμανοί πολίτες δεν ξέρω αν το ξέρουν….


Το θέμα είναι ότι στην Ελλάδα με αυτές τις αποφάσεις που σκοπό έχουν να ενισχύσουν εκείνους που τραβούν τη χώρα απο το ποδάρι ανάπτυξη δεν πρόκειται να υπάρξει.

Θέλω να καταλάβετε κάτι. Είτε μέσα στο ευρώ είτε έξω υπάρχουν λύσεις. Το θέμα είναι ο διαχειριστής αν έχει τη διάθεση να κάνει το σωστό ή αν του υπαγορεύεται τι θα κάνει. Στη κατεύθυνση της προστασίας των συμφερόντων των εφοπλιστών είναι και οι προσπάθειες Μανιάτη για η δημιουργία ενός "Γραφείου" LNG για  όλη την ΕΕ, που θα παρέχει και θα κατευθύνει τη περίσσεια  των άλλων χωρών της ΕΕ σε χώρες που το έχουν ανάγκη, όπως η Ελλάδα.

Σε αυτό το σημείο, αντιλαμβάνεται κανείς γιατί ο Βενιζέλος επέδειξε τόσο ακραία συμπεριφορά κατά της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Στην Ελλάδα επιθυμούν ακριβό LNG στην ΕΕ για να το φέρνουν οι προστάτες του καθεστώτος… Σε βοήθεια προστρέχει και η Βρεττανία που έχει τράπεζες που έχουν δώσει κόκκινα δάνεια σε εφοπλιστές. Ένας Θεός ξέρει τί χάλι επικρατεί στην HSBC. Κανείς δεν θέλει το φτηνό Ρωσικό φυσικό αέριο μέσω των αγωγών απο την Ουκρανία ή το South Stream.

Προς τη κατεύθυνση αυτή δηλαδή της απομόνωσης της Ρωσίας απο την αγορά του φυσικού αερίου στην ΕΕ κινείται και το ΝΑΤΟ, αφού αυτό θα έδινε τους υδρογονάνθρακες της Ανατολικής Μεσογείου στις Αμερικάνικες εταιρείες, που ως γνωστό φόρους πληρώνουν στις ΗΠΑ και όχι σε άλλη χώρα (άρα αυτά περί συμβολαίων με 20% κλπ κέρδος που έφτιαξε το ΥΠΕΚΑ, απο τα κέρδη της εξόρυξης των υδρογονανθράκων ξεχάστε τα). Δεν ειναι τυχαία και η επίσκεψη του Αμερικανού πρεσβευτή στο ΥΠΕΚΑ, όπου διαβεβαίωσε τον υπάλληλο που είναι εκεί, ότι οι Αμερικανικές εταιρείες ενδιαφέρονται και για τα 20 οικόπεδα. Οι Αμερικανοί επιθυμούν τον ΤΑΠ. Αμφιβάλλω όμως αν αυτός θα φτάσει πέραν του Αξιού ποταμού…

Για να ολοκληρώσω αυτό το κομμάτι, οι Αμερικανοί δεν θέλουν τους Ρώσους στην ΕΕ. Αυτό βολεύει τους εφοπλιστές και όσους κερδίζουν απο αυτούς. Οι Κινέζοι είναι ευτυχισμένοι με αυτό το αποτέλεσμα, αφού με το τρόπο αυτό θα ελέγχουν την ανάπτυξη της Ρωσίας, δεδομένου ότι αυτοί αγοράζουν το φυσικό τους αέριο. Εννοείται ότι η εξόρυξη των Ελληνικών υδρογονανθράκων θα πάρει κάτι δεκαετίες. Για το λόγο αυτό στο ΥΠΕΚΑ προΐσταται το κατάλληλο άτομο, ένας άνθρωπος που όπως θα σας εξηγήσω στη συνέχεια δεν έχει επαφή με τα θέματα Ενέργειας και Περιβάλλοντος.

Πηγές παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας


Όταν κάποιος θέλει να ασκήσει σωστή οικονομική πολιτική, μέρος της οποίας είναι η πολιτική της ενέργειας προσπαθεί να αναπτύξει στο μέγιστο δυνατό την εκμετάλλευση των πηγών που διαθέτει, ώστε αν για κάποιο λόγο μια πηγή δεν λειτουργήσει να έχει εναλλακτικές λύσεις. Στο παραπάνω πίνακα βλέπετε πόσες πηγές θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί η Ελλάδα και να διερωτηθεί γιατί ο Μανιάτης ασχολείται μόνο με μία απο αυτές και όχι με όλες. Δεν είναι τυχαίο και θα ήταν τραγικό για αυτόν να ακουστεί ότι ασχολείται απο αύριο.

Στα ΑΠΕ όπως έχω πει και άλλη φορά στην Ιαπωνία και στις ΗΠΑ χρησιμοποιούνται μπαταρίες υψηλής ισχύος, που δεν είναι σε απαγορευτικές τιμές, οι οποίες σταθεροποιούν την απόδοση των συστημάτων αυτών τις ώρες που δεν λειτουργούν, αυξάνοντας τη προσφορά τους στο δίκτυο όλες τις ώρες της ημέρας αλλά και τα κέρδη των ιδιοκτητών τους. Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε για το θέμα αυτό εδώ και εδώ.  Απο το 2005 είναι σε λειτουργία τέτοια συστήματα στις χώρες αυτές. Στην Ελλάδα το κρύβουν. Κάποιοι δεν αφήνουν. Έχουν φτάσει δε και στο σημείο να μην υπάρχει καν αναφορά για το θέμα αυτού του τύπου μπαταριών στο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης της ΔΕΗ! Τραγικά πράγματα, για μια χώρα που θέλει να αναπτυχθεί.

Δεν είναι σκοπός μου να σας εξηγήσω πως κατασκευάζονται αυτές οι μπαταρίες. Πολλοί θα αισθανόντουσαν άσχημα, δεδομένου ότι η χώρα δεν φτιάχνει ούτε καρφίτσα. Τις πατάτες απο Αίγυπτο και Τουρκία τις φέρνουν. Ζεόλιθος με τοξικό μόλυβδο ταΐζουν τον κόσμο κοκ. Εκτός αυτού έχουμε και τους εκβιαστές που απειλούν και ενοχλούν και έχω πολύ δουλειά τελευταία…

Η ουσία είναι ότι η τιμή της ΜWh που παράγεται απο ΑΠΕ για την Ελλάδα είναι πολύ ακριβή, δεδομένου ότι το κόστος παραγωγής της είναι ελάχιστο. Τα ΑΠΕ είναι η πλέον υγιεινή μέθοδος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που θα επικρατήσει δεδομένου ότι οι πηγές της είναι αστείρευτες. Ενα πράγμα που πρέπει να γίνει επίσης αντιληπτό είναι ότι η τεχνολογία προχωράει και δεν ρωτάει το κάθε Μήτσο στη πτωχευμένη Ελλάδα αν συμφωνεί ή όχι. Το άλλο είναι ότι το κόστος κάθε τεχνολογίας με το χρόνο μικραίνει.

Είμαι υπέρ της ορθολογικής εκμετάλλευσης των ορυκτών αλλά αυτό όπως και πολλά άλλα δεν γίνεται σωστά στην Ελλάδα. Σαν σχεδιαστής μπορώ να διαβλέπω τη μελλοντική χρηματιστηριακή αξία διαφόρων ορυκτών γνωρίζοντας και υποθέτοντας μελλοντικά σε τι εφαρμογές μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Αντιλαμβάνεστε πόσο κακό είναι να πουλιούνται χωρίς σχέδιο πρωτογενής υλικά σε εταιρείες που επενδύουν εκτός Ελλάδας.

Στα υδροηλεκτρικά συστήματα οι δρόμοι του νερού πρέπει να προστατεύονται. Ο λιγνίτης πάλι δεν είναι πανάκεια, δεδομένου ότι αποβάλλει διοξείδιο του θείου στο περιβάλλον όπως και τοξικά ραδιενεργά κατάλοιπα  που υπάρχουν μέσα του. Από αυτό δεν εξαιρείται ούτε ο Ελληνικός λιγνίτης. Υπάρχουν δημοσιεύσεις που μιλούν για την κακή ποιότητα του Ελληνικού λιγνίτη σε  σχέση με άλλους στα Βαλκάνια. Αυτό δεν τον κάνει άχρηστο να χρησιμοποιηθεί σαν καύσιμο αλλά βάζει ένα πάνω όριο στη χρήση του, που καθορίζεται απο περιβαλλοντικές μετρήσεις στη περιοχή των εργοστασίων, και μάλιστα ακριβώς πάνω στις καμινάδες. Για το θέμα αυτό το ΥΠΕΚΑ δεν έχει κάνει τίποτα. Ούτε για τα Χημικά της Συρίας έκανε, αφού οι μπαγλαμάδες είναι το μόνο που μπορεί να επιδείξει το εν λόγω υπουργείο. Να μη μιλήσω για τα ΧΥΤΑ. Εκεί να δείτε έργο…

Η Τουρκία στο θέμα της ενέργειας ακολουθεί μια σωστή πολιτική. Φαίνεται ότι εκεί υπάρχουν στα λαγούμια πατριώτες και όχι σφεντόνες που ανεβάζουν τον κάθε χιμπατζή και τον κάνουν υπουργό ή πρωθυπουργό. Τρία εργοστάσια πυρηνικής ενέργειας θα φτιάξουν. Και η Σαουδική Αραβία θα προχωρήσει στην κατασκευή πυρηνικών αντιδραστήρων. Και πώς θα πουλούν ηλεκτρική ενέργεια; Πώς θα τη μεταφέρουν; Μπαταρίες Η Ιαπωνία και η Τουρκία δεν έχουν σεισμούς; Έχουν αλλά δεν κάνουν οι πολιτικοί τους το λαό τους υπάλληλο των συμφερόντων των εφοπλιστών τους.

Η Ελλάδα έχει πολλές περιοχές στις οποίες μπορεί να αναπτυχθεί γεωθερμία. Ακούστηκε ότι κάποιο έβγαλαν θείο απο τη θάλασσα στη Μήλο και μετά ότι κόλλησαν όλα απο τις αντιδράσεις των κατοίκων. Στην Ελλάδα τίποτα δεν γίνεται σωστά γιατί και δεν μπορούν και δεν θέλουν αυτοί που κυβερνούν. Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί κλειστό κύκλωμα εκμετάλλευσης του θερμού ύδατος που βγαίνει απο τη γή και να μην υπήρχε έξοδος και αποπνικτική μυρωδιά θείου στην ατμόσφαιρα. Αυτό απαιτεί δύο ή και περισσότερες γεωτρήσεις. Στη Μήλο μάλλον έκαναν μια και το νερό που έβγαινε το έριχναν στη θάλασσα. Είναι πολύ εύκολο να το προβλέψω γνωρίζοντας την Ελληνική επιχειρηματική νοοτροπία. Το ΥΠΕΚΑ τι έκανε για τη γεωθερμία τόσα χρόνια, Το 70% της Ελλάδας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας απο γεωθερμία.

Βιομάζα. Και εδώ τίποτα. Έχω φρίξει απο την ασχετοσύνη όσων έχουν "άποψη". Οι λαϊκοί "άρχοντες", οι συνδικαλιστές αποδεικνύονται και αυτοί "θησαυρός" ασχετοσύνης και ανευθυνότητας. Σε παλαιότερο άρθρο έχω μιλήσει για τη μετατροπή του πλαστικού σε φυσικό αέριο και υδρογονάνθρακες γενικότερα, με τη μέθοδο της πυρόλυσης. Έχει πολλά ωραία θέματα εδώ για ανάπτυξη. Kαι απο τη βιομάζα μπορεί να παραχθούν υδρογονάνθρακες που να χρησιμοποιηθούν σαν καύσιμο. Δεν καίμε ρε παιδιά τα κουκούτσια απο τις ελιές και μετά εναντιωνόμαστε στη χρήση βιομάζας, Θα βρομίσει ο τόπος. Δεν είναι αυτό η βιομάζα. Η επιστήμη έχει προχωρήσει..

Το ΥΠΕΚΑ ανακοινώνει έρευνες για υδρογονάνθρακες στο Μέγαρο με προοπτική εκμετάλλευσης μετά απο δεκαετία. Μετά από τόση συζήτηση δεν πρέπει πλέον να τα τρώτε αυτά. Για γέλια είναι αυτό το υπουργείο. Υπάλληλοι των εφοπλιστών. Ολοφάνερο. Η αντιπολίτευση Μια παρέα όλοι.

Τρόπος λειτουργίας δικτύου και γενικότερη στρατηγική

Στην ανάπτυξη της οικονομίας όπως έχω ξαναπεί χρειάζεται σχέδιο και σωστές επιλογές. Δεν πρέπει να περιμένετε με το χάλι που υπάρχει, ότι μια αλλαγή στη πολιτική σκηνή θα αλλάξει κάτι προς το καλύτερο στη χώρα. Όλο το παρόν πολιτικό σύστημα πρέπει το ταχύτερο να αποχωρήσει. Μοιράζοντας λεφτά απο δάνεια πάλι δεν θα αλλάξει κάτι. Δυστυχώς πάλι λεφτά απο δάνεια ετοιμάζονται να δώσουν σε φίλους λόγω εκλογών. Πάλι θα έχουμε παρά φύση ασέλγεια στο εκλογικό σώμα.

Μόνο με τουρισμό δεν γίνεται ανάπτυξη. Σήμερα τουρισμός μπορεί να υπάρχει, αύριο όχι. Τι θα γίνει τότε; Θα πεινάσει η χώρα; Aυτό δεν έγινε με τους Ρώσους τουρίστες;

Το ίδιο αφορά και τη διαχείριση της ενέργειας. Δεν μπορείς να κρατήσεις χαμηλά τις τιμές μόνο εξασφαλίζοντας την ύπαρξη LNG. Πρέπει να εξασφαλίσεις τη διαθεσιμότητα και λειτουργία και των άλλων πηγών ενέργειας. Αυτή η κουράδα (στη Μύκονο "κουράδες" λέμε τους τεμπέληδες και τους ανίκανους, που κοιμούνται όρθιοι σαν να βλέπουν όραμα) που είναι στο ΥΠΕΚΑ  τι μέτρα έχει πάρει από όσα έχω πεί; Tϊποτα δεν έχει κάνει. Ούτε για τις ξυλόσομπες έκανε πέρυσι, που μπάφιασε η Αθήνα. Άλλαξε τις προδιαγραφές σε κάτι;

To YΠΕΚΑ, απο ότι έμαθα, έδωσε τελικά άδεια για να εξορυχθεί ο ζεόλιθος του μόλις 40% σε περιεκτικότητα απο το πέτρωμα στα Πετρωτά για να ταξιδεύει το ουράνιο που υπήρχε μέσα σε εκμεταλλεύσιμο ποσοστό προς τη Γερμανία. Αυτά σε μένα δεν περνάνε ασχολίαστα.

Πάμε στο δίκτυο λίγο. Η χρήση του δικτύου περιγράφεται από μια χρονικά μεταβαλλόμενη συνάρτηση, με διάφορες παραμέτρους  Με βάση αυτή τη συνάρτηση γίνονται εκτιμήσεις και προβλέψεις χρήσης του δικτύου. Αυτό πρέπει να γίνεται απο τη ΡΑΕ, όπως και η επιλογή βάσει κανόνων εκείνων των πηγών ενέργειας που θα πρέπει να είναι σε λειτουργία καθημερινά με βάση την αρχή του ελάχιστου κόστους για το χρήση.  Με τη τελευταία έννοια ρυθμιστής της οικονομικής πολιτικής για τις τιμές είναι η ΡΑΕ.

Η κυβέρνηση πρέπει να χρησιμοποιεί τα στοιχεία της ΡΑΕ για να καθορίσει τις συνθήκες λειτουργίας και τη ποιότητα των πηγών που θα χρησιμοποιούνται στη παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας. Πώς γίνεται αυτό, υπερτιμολογώντας τα ΑΠΕ;

H χρήση των ΑΠΕ και άλλων πηγών  πλήν του λιγνίτη και του φυσικού αερίου. θά έπρεπε να ρίχνει τη μέση τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας ανα MWh αφού δεν έχουν μεγάλο κόστος παραγωγής. Κάποιοι παίζουν παιγνίδια εις βάρος των Ελλήνων πολιτών στο ΥΠΕΚΑ και αυτό έχει παρατραβήξει.

Στη φωτογραφία που ακολουθεί, περιγράφονται οι παράμετροι που καθορίζουν τη τιμή της ΜWh, πλήν εκείνης του ποσοστού κέρδους που πρέπει να χαρακτηρίζονται απο κανόνες ελεύθερης αγοράς και υπο τον όρο ότι δεν θα υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός.


Στη περίπτωση της επιλογής του ΥΠΕΚΑ να στηρίξει τα συμφέροντα των Ελλήνων εφοπλιστών, μέσω της στήριξης της αγοράς του LNG, φυσικά συνθήκες ελεύθερης αγοράς δεν υπάρχουν.

Μιλώντας λίγο για το θέμα της μικρής ΔΕΗ, σας υπενθυμίζω ότι άπαξ και μια ΔΕΚΟ πωλείται, οι φόροι στον πολίτη που της αντιστοιχούν πρέπει να περιορίζονται σημαντικά. Για να υπάρχει μείωση τιμής της MWh θα πρέπει η Ελληνική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας να είναι αυτάρκης. δηλαδή να μήν υπάρχουν εισαγωγές ηλεκτρικού ρεύματος αλλά εξαγωγές, όπως και υπερπροσφορά απο τον ιδιωτικό παράγοντα.

Δυστυχώς, στην Ελλάδα πολλά γίνονται για να αυξάνουν οι εισαγωγές. Αυτό μας οδηγεί στο ασφαλές συμπέρασμα ότι στο μέλλον οι τιμές της MWh θα αυξηθούν…

Υ.Γ.: Το άρθρο θα υποστεί τις επόμενες μέρες κάποιες διορθώσεις.

Κυριακή 6 Ιουλίου 2014

Νέα καμώματα από ΝΕΛ και λιμεναρχείο Φούρνων







Επιστολή από "παθόντες" στο ertopen:
«Με απόλυτο σεβασμό προς το επιβατικό κοινό, η NEL LINES ανανεώνει τον στόλο της και διαμορφώνει πολιτικές που αποσκοπούν στη βελτίωση των συνθηκών της τουριστικής κίνησης και την ικανοποίηση και διευκόλυνση των πελατών της.»
            http://www.linkedin.com/company/nel-lines


Το κείμενο που εδώ ξεκινά και που ίσως θελήσετε να διαβάσετε δεν είναι βέβαια διαφημιστικό… Μα-θα πει κανείς-τότε, τι είν’ όλ’ αυτά τα γλυκά λόγια για τη NEL LINES και γιατί παρατίθενται σαν ένας τεράστιος άχαρος τίτλος; Δεν είναι τίτλος αλλά ένα πολύ σοβαρό ψέμα –ναι!- που πρέπει να αναιρεθεί  βήμα προς βήμα. Ας μπούμε λοιπόν στο κυρίως θέμα… 

Τι σημαίνει «ανανεώνει το στόλο της» άραγε; Να το εξηγήσουμε: Σημαίνει πως το πλοίο «Μυτιλήνη» της NEL, μετά από την πολύμηνη φάση επισκευής του, φεύγει από το λιμάνι του Πειραιά γεμάτο επιβάτες, για να τους γυρίσει πίσω στο σημείο εκκίνησης λόγω βλάβης! Σημαίνει επίσης πως, όταν το σεβαστό, κατά τα άλλα (ποια άλλα, άραγε;) επιβατικό κοινό φτάσει μετά κόπων και βασάνων στο λιμάνι των Φούρνων Κορσεών, το περιμένει μια… έκπληξη: Το «Μυτιλήνη», που μπορεί, πάντοτε με τον πρέποντα σεβασμό, να καθυστερεί τους επιβάτες του, δεν μπορεί ωστόσο να τους… περιμένει: η μπουκαπόρτα αρχίζει να ανεβαίνει, πριν λύσει ο καβοδέτης-υπάλληλος της ίδιας εταιρίας, αφού, ωστόσο ο λοστρόμος τον έχει πετάξει έξω από το πλοίο απωθώντας τον βίαια-με γενναίες σπρωξιές, και χυδαία-με προσβλητικές ύβρεις-χαρακτηρισμούς! 

Και μια επιβάτισσα, που προφανώς συμπεριλαμβάνεται στην «τουριστική κίνηση», για τη «βελτίωση των συνθηκών» της οποίας περηφανεύεται η NEL, τρέχει να προλάβει το πλοίο που δεν μπορεί να περιμένει και προλαβαίνει να επιβιβαστεί την τελευταία στιγμή, μα αυτό δεν της είναι αρκετό: ζητάει σεβασμό από την εταιρεία και για τον συνταξιδιώτη της που τρέχει να προλάβει κι αυτός. Ε, φτάνει πια: ο λοστρόμος αγανακτεί, τη σπρώχνει με δύναμη, τη ρίχνει κάτω και τη… σέρνει… Ο συνταξιδιώτης της γυναίκας πηδάει στη μπουκαπόρτα που πλέον κλείνει και καταφέρνει να πηδήξει στο εσωτερικό του πλοίου, μόνο και μόνο επειδή κάποιος από το πλήρωμα-ίσως κι ο ίδιος ο λοστρόμος!-του δίνει το χέρι, για να μην έρθουν τα χειρότερα… 

Ο κόσμος στο λιμάνι «τρελαίνεται» και διαμαρτύρεται έντονα στους νεαρούς λιμενικούς, που προφανώς ενοχλούνται από το αίτημα των Φουρνιωτών  να είναι ασφαλής ο απόπλους και που, χωρίς να έχουν παρέμβει καθόλου ούτε καν ως άνθρωποι, πόσο μάλλον ως λιμενικοί, στην εξέλιξη του συμβάντος, κατηγορούν τον κόσμο ότι προκαλεί αναταραχή! Το πλοίο αποπλέει ανενόχλητο… 

Θα πείτε πως το πρόβλημα δεν είναι μόνον η NEL, μα και το Λιμενικό Σώμα, όσον αφορά στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται και εφαρμόζει τους κανονισμούς ασφαλείας στο λιμάνι των Φούρνων. Ώρα να διευρύνουμε, λοιπόν, το νοητό χώρο των ευθυνών με την παραπάνω πολύ ουσιαστική αφορμή και να γράψουμε με έμφαση πως η λογική ή –αν θέλετε- η καχυποψία λέει πως δεν είναι παρά η εύκολη λύση να φορτώσουμε τις ευθύνες όλες αποκλειστικά στον τελευταίο τροχό της αμάξης: ο λοστρόμος και οι νεαροί λιμενικοί δεν είναι προφανώς αθώοι  αλλά εργάζονται, λειτουργούν κι «αποφασίζουν» μέσα στα πλαίσια των οδηγιών-ενίοτε πιεστικών - των ανωτέρων τους, που κι αυτοί με τη σειρά τους πιέζονται από τα δικά τους αφεντικά… Το ψάρι βρωμάει απ’ το κεφάλι κι ας φτάνει να βρωμάει ως την ουρά! 

Τα γεγονότα που παρουσιάσαμε και κάναμε μια μικρή προσπάθεια ερμηνείας τους δεν είναι προϊόν ζωηρής φαντασίας ούτε υπερρεαλιστικό ή αλληγορικό δημιούργημα, δυστυχώς… Η αλήθεια τους πονάει και απαιτεί την αμερόληπτη έρευνα σε βάθος και την αντίστοιχη απόδοση ευθυνών με δίκαιο τρόπο. Τα εν λόγω συνέβησαν την 1η Ιουλίου 2014… 



Καλό μήνα από τους Φούρνους της παραμεθορίου, που οι άνθρωποί τους αξίζουν καλύτερη μεταχείριση… 

Παρασκευή 20 Ιουνίου 2014

"Σήμερα δεν έχει βάση η θεωρία πως θα φύγουν οι εφοπλιστές αν φορολογηθούν"



Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογιώργος μιλά στο Κόκκινο για τις φοροαπαλλαγές που απολαμβάνουν οι εφοπλιστές στην Ελλάδα. 

"Πλούτος και κρυψίνοια" είναι ο τίτλος άρθρου του περιοδικού Spiegel και το οποίο έχει ως θέμα τις φορολογικές διευκολύνσεις που απολαμβάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές.

Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογιώργος που συμμετείχε στο ρεπορτάζ του γερμανικού περιοδικού μίλησε στο Κόκκινο για τις διευκολύνσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου λέγοντας πως η συνεισφορά των εφοπλιστών στα δημοσιονομικά έσοδα για το 2013 ήταν 15 εκατ. ενώ των ναυτεργατών ήταν 56 εκατ. ευρώ. Πρόσθεσε πως "απο την εθελοντική συνεισφορά των εφοπλιστών υπάρχουν στοιχεία πως επώνυμοι εφοπλιστές δεν συνεισέφεραν ούτε ένα ευρώ".

Σύμφωνα με το δημοσίευμα οι Έλληνες εφοπλιστές αν δεν απολάμβαναν 58 φορολογικές απαλλαγές οι συμμετοχή τους στα φορολογικά έσοδα θα αντιστοιχούσε σε 10 δις ευρώ ετησίως.

"Σήμερα τουλάχιστον 3.700 πλοία που ανήκουν σε ελληνικές εφοπλιστικές οικογένειες είναι με σημαίες ευκολίας. Όλες οι δράσεις του κράτους και των κυβερνήσεων υπηρετούν διαχρονικά τις επιδιώξεις και τα θέλω των εφοπλιστών" τόνισε ο Α. Νταλακογιώργος.

Πρόσθεσε πως "η θεωρία πως αν φορολογηθούν οι εφοπλιστές θα πάρουν τα καράβια και θα φύγουν, είχε μια βάση τη δεκαετία του 1980 που στο πλοία απασχολούνταν 120.000 εργαζόμενοι ενώ σήμερα απασχολούνται μόλις 4.000 έλληνες ναυτικοί στα 820 πλοία με ελληνική σημαία".

Κάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ ως κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και μελλοντική κυβέρνηση να αναδείξει το θέμα αυτό, να πάρει σαφή θέση και να μην υποκύψει στη θεωρία αυτή. 


ΠΗΓΗ: http://stokokkino.gr/article/9235/A-Ntalakogiorgos-Simera-den-exei-basi-i-theoria-pos-tha-fugoun-oi-efoplistes-an-forologithoun#sthash.cO6QwYWc.dpuf

Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014

Καταγγελία για εκτέλεση δρομολογίων παρά τα έκτακτα δελτία της ΕΜΥ

Οι εκλεγμένοι σύμβουλοι του συνδυασμού της Λαϊκής Συσπείρωσης στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου που στηρίζει το ΚΚΕ , καταγγέλλουν την κυβέρνηση και τους εφοπλιστές για τον κίνδυνο που διέτρεξαν επιβάτες και πληρώματα με την εκτέλεση του δρομολογίου των πλοίων παρά τα έκτακτα δελτία της ΕΜΥ που προειδοποιούσαν για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα και σφοδρή θαλασσοταραχή στο Αιγαίο στις 28 και 29 Μάη...


Το Speedrunner III προσέκρουσε κατά τη διαδικασία χειρισμών απόπλου του για ασφαλές αγκυροβόλιο, στον προβλήτα του κεντρικού λιμένα Αδάμαντα Μήλου (Εικόνα: YouTube)
Συνεχίζοντας, οι εκλεγμένοι σύμβουλοι του συνδυασμού της Λαϊκής Συσπείρωσης στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αναλυτικά αναφέρουν:

"Τα παραπάνω γεγονότα έγιναν στο όνομα της μεγάλης κερδοφορίας των εφοπλιστών .Το «απαγορευτικό» που ίσχυε όταν  έπνεαν άνεμοι από 8 μποφόρ και πάνω μέχρι το 2005, με απαίτηση των εφοπλιστών η κυβέρνηση το έχει μετατρέψει σε λάστιχο , ρίχνοντας την ευθύνη για τον απόπλου των πλοίων στην κρίση των πλοιάρχων , γνωρίζοντας ότι αυτοί δύσκολα θα φέρουν αντίρρηση στην εταιρία.

Πιο συγκεκριμένα κινδύνευσαν επιβάτες και πληρώματα στα εξής πλοία:
«ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΝΑΞΟΣ»,  Δεν έμεινε τίποτα όρθιο στο πλοίο από την φουρτούνα μέχρι να δέσει στη Σύρο.
«SPEEDRUNNER ΙΙΙ» , Έπεσε πάνω στην κεντρική προβλήτα του λιμανιού της Μήλου.
«AQUA JEWEL» , Δεν κατάφερε να «πιάσει» στο λιμάνι της Σερίφου καθώς από τον πλοίαρχο «κρίθηκε επισφαλής» η προσέγγισή του εκεί.
«AQUA SPIRIT», Έψαχνε να βρει ασφαλές αγκυροβόλιο, σύμφωνα με ενημέρωση από τον πλοίαρχο. Τελικά, κατάφερε να αγκυροβολήσει στον όρμο Λουτρών της Κύθνου.
«EUROPEAN EXPRESS», Οι αρχές ενημερώθηκαν ότι «κρίνεται επισφαλής η προσέγγιση στο λιμένα Φούρνων, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών». Το πλοίο αυτό  έχει έτος κατασκευής το 1974 και οι βλάβες του είναι απανωτές.

Αυτή είναι η «ανάπτυξη» της κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την οποία στηρίζουν και τα υπόλοιπα κόμματα του Ευρωμονόδρομου, που δεν υπολογίζει στο όνομα του κέρδους την ζωή των επιβατών και των ναυτεργατών. Αυτή είναι η «ανάπτυξη» που δίνει δεκάδες προνόμια στους εφοπλιστές , όπως τσάμπα χρήμα για τις άγονες γραμμές. Είναι η «ανάπτυξη» που δίνει το δικαίωμα στους εφοπλιστές όποτε θέλουν αυτοί, να δρομολογούν τα πλοία καθώς και να διαμορφώνουν και την τιμή των πανάκριβων εισιτηρίων.

Οι νησιώτες, οι ναυτεργάτες πρέπει να βγάλουν τα συμπεράσματά τους. Όσο τα πλοία παραμένουν στην ιδιοκτησία των εφοπλιστών, τέτοιου είδους επικίνδυνες καταστάσεις θα υπάρχουν. Οι εκλεγμένοι σύμβουλοι  στην περιφέρεια με την Λαϊκή Συσπείρωση τονίζουν για άλλη μια φορά πως η λύση βρίσκεται στην «συγκρότηση ενιαίου δημόσιου φορέα ακτοπλοΐας και ναυπηγοεπισκευαστικής βάσης που θα διασφαλίζει συχνά και ασφαλή δρομολόγια με φτηνό εισιτήριο για τους νησιώτες και τους επισκέπτες.»

Η λύση για τον λαό βρίσκεται στην αποδέσμευση από την Ε.Ε. με μονομερή διαγραφή του χρέους και κοινωνικοποίηση των βασικών και συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής , με Λαϊκή Εξουσία."

01/06/2014






πηγη:http://www.naxos-news.gr/?aid=41285

Κυριακή 1 Ιουνίου 2014

Δείτε τι έγινε μέσα στο πλοίο - Λαχτάρησαν οι επιβάτες στο «Blue Star Naxos» και κανείς δεν λέει κουβέντα...



Λαχτάρησαν την Πέμπτη βράδυ οι επιβάτες του πλοίου «Blue Star Naxos», στο οποίο από το Λιμεναρχείο Πειραιά δόθηκε άδεια απόπλου για Κυκλάδες, παρά το γεγονός ότι ήταν σε ισχύ έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ που προειδοποιούσε για «έκτακτα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα» και σφοδρή θαλασσοταραχή...

Σύμφωνα με το υπουργείο, το πλοίο απέπλευσε με ανέμους έντασης 8 μποφόρ, νοτιοδυτικούς, με τάση ενίσχυσης.

Όπως καταγγέλλουν επιβάτες, όταν το καράβι βρέθηκε μεσοπέλαγα, από τη φουρτούνα «δεν έμεινε τίποτα όρθιο.

Μετακινούνταν άνθρωποι, καρέκλες, ταμειακές μηχανές».

Σύμφωνα με μαρτυρίες, μια γυναίκα τραυματίστηκε στο κεφάλι και μόλις το πλοίο κατέπλευσε στη Σύρο, με μια ώρα καθυστέρηση, την παρέλαβε ασθενοφόρο.

Στο γκαράζ του πλοίου μετατοπίστηκε το φορτίο σε νταλίκες, γεγονός που καθυστέρησε την αποβίβαση οχημάτων στη Σύρο και τον απόπλου του πλοίου.

Δείτε φωτογραφίες



 Η έξοδος των φορτηγών στο λιμάνι 


























Φωτο: Ντινα 
Σ.

πηγη:http://www.plektani.gr/2014/05/blue-star-naxos.html


Παρασκευή 30 Μαΐου 2014

Λαχτάρησαν χτες 29 - 05 - 2014 στο «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΝΑΞΟΣ» . Θα γίνει έρευνα για το ότι κινδύνευσαν ανθρώπινες ζωές η θα το κάνουν τουμπέκα?


ΝΑΞΟΣ 1950


Λαχτάρησαν χτες βράδυ οι επιβάτες του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΝΑΞΟΣ», στο οποίο από το Λιμεναρχείο Πειραιά δόθηκε άδεια απόπλου για Κυκλάδες, παρά το γεγονός ότι ήταν σε ισχύ έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ που προειδοποιούσε για «έκτακτα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα» και σφοδρή θαλασσοταραχή. Σύμφωνα με το υπουργείο, το πλοίο απέπλευσε με ανέμους έντασης 8 μποφόρ, νοτιοδυτικούς, με τάση ενίσχυσης.
Οπως καταγγέλλουν επιβάτες, όταν το καράβι βρέθηκε μεσοπέλαγα, από τη φουρτούνα «δεν έμεινε τίποτα όρθιο. Μετακινούνταν άνθρωποι, καρέκλες, ταμειακές μηχανές». Σύμφωνα με μαρτυρίες, μια γυναίκα τραυματίστηκε στο κεφάλι και μόλις το πλοίο κατέπλευσε στη Σύρο, με μια ώρα καθυστέρηση, την παρέλαβε ασθενοφόρο. Στο γκαράζ του πλοίου μετατοπίστηκε το φορτίο σε νταλίκες, γεγονός που καθυστέρησε την αποβίβαση οχημάτων στη Σύρο και τον απόπλου του πλοίου.
Στο μεταξύ, βλάβη εν πλω έπαθε την Τετάρτη το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «Ταξιάρχης», το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Λήμνος - Αγιος Ευστράτιος - Ψαρά. Το πλοίο «έμεινε» τα ξημερώματα από την αριστερή κύρια μηχανή του, ενώ προσέγγιζε τα Ψαρά, στα οποία δεν κατάφερε τελικά να καταπλεύσει. Ο «Ταξιάρχης» συνέχισε το δρομολόγιό του για Λαύριο με 37 επιβάτες, 57 φορτηγά, τρία ΙΧ και πέντε δίκυκλα. Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Λαυρίου απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι την οριστική αποκατάσταση της βλάβης.

πηγη:http://www.naxosnow.gr/

Τρίτη 29 Απριλίου 2014

Με κυβερνητικές πλάτες, οι εφοπλιστές δεν πληρώνουν: 400 δεν έδωσαν, 100 χρωστάνε



                      




Με την επίκληση... τεχνικών δυσκολιών, η κυβέρνηση δεν εχει εκδώσει τις απαραίτητες αποφάσεις ώστε να εισπραχθεί η έκτακτη συνεισφορά των ναυτιλιακών εταιριών (υπολογίζεται σε 400 εκατ, ευρώ), των ίδιων που χρωστάνε στα ασφαλιστικά ταμεία των ναυτεργατών περί τα 100 εκατομμύρια ευρώ.
Η «οικειοθελής φορολόγηση» των εφοπλιστών είχε εξαγγελθεί με ταρατατζούμ και φωτογραφίες χαμογελαστών χειραψιών σχεδόν ένα χρόνο πριν. Όπως γραφόταν τότε, «η συμφωνία αφορά τη δέσμευση των ελλήνων εφοπλιστών να υπάρξει εθελοντικός διπλασιασμός για τρία έτη της φορολογίας χωρητικότητας τόσο για τα πλοία υπό ελληνική σημαία, όσο και για τα πλοία με ξένη σημαία, που διαχειρίζονται εταιρίες εγκατεστημένες στην Ελλάδα. Για παράδειγμα αν ένας πλοιοκτήτης με πλοίο ελληνικής σημαίας, κατέβαλε μέχρι σήμερα 20.000 ευρώ ετησίως, με τη νέα συμφωνία θα καλείται εθελοντικά να καταβάλει 40.000 ευρώ τον χρόνο για τα επόμενα τρία χρόνια».
Χωρίς να επιδείξει ιδιαίτερο ζήλο, και κάνοντας ενδιάμεσα και μερικά δωράκια, η κυβέρνηση συμπεριέλαβε σε νόμο σχετική διάταξη τελικά τον Δεκέμβριο, που ορίζει ότι η παροχή της Ναυτιλιακής Κοινότητας για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης της χώρας, επιβάλλεται για 3 χρόνια (2014, 2015 και 2016) και υπολογίζεται με βάση τα πλοία τα οποία εκμεταλλεύεται, κατά κυριότητα ή μη, η κάθε πλοιοκτήτρια εταιρεία ή διαχειρίζεται η κάθε διαχειρίστρια εταιρεία αντίστοιχα.
Ωστόσο, μέχρι σήμερα, περίπου πέντε μήνες μετά την ψήφιση της σχετικής διάταξηςη κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει ακόμα στην υπογραφή των απαραίτητων υπουργικών αποφάσεων και την έκδοση των εγκυκλίων, για να ξεκινήσει η καταβολή της έκτακτης εισφοράς της ναυτιλιακής κοινότητας, και μάλιστα φαίνεται πως δεν προτίθεται να το κάνει πριν τις εκλογές.
Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζει ότι «θα ήταν παράλογο να μη θελήσει η κυβέρνηση να εισπράξει την οικονομική παροχή της ναυτιλιακής κοινότητας(...)» και προβάλλει την αστεία δικαιολογία πως «ο λόγος για τον οποίο οι σχετικές διατάξεις δεν έχουν ακόμη εφαρμοστεί στην ολότητά τους είναι ότι προσέκρουσαν σε τεχνικές δυσκολίες, ιδίως σε θέματα ολοκλήρωσης των σχετικών ηλεκτρονικών εφαρμογών, οι οποίες αντιμετωπίζονται ταχύτατα».
Χρέη 101 εκατ. σε ασφαλιστικά ταμεία
Την ίδια στιγμή, οι «οικοθελώς» φορολογούμενοι εφοπλιστές - που μάλιστα είχαν αντιδράσει στο ενδεχόμενο η σχετική υποχρέωση να θεσπιστεί με διάταξη νόμου - χρωστούν εκατόν ένα εκατομμύρια στα Ταμεία των ναυτεργατών. Μόλις χθες,  σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία για τις οφειλές που διαβίβασε στη Βουλή ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Γιάννης Βρούτσης, τεκμηριώνεται πως οι εφοπλιστές χρωστούν το ποσό των 101.065.652,15 ευρώ προς το ΝΑΤ, ΚΕΑΝ και τα Ταμεία Πρόνοιας των ναυτεργατών, οι οποίες έχουν αποσταλεί προς βεβαίωση στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ.
Πηγή: left.gr

Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2014

Ακτοπλοΐκό αδιέξοδο στο βορειοανατολικό Αιγαίο



Κάθε πέρυσι και καλύτερα

Πρόταση της NEL για συνδυαστική ακτοπλοϊκή κάλυψη Σάμου και Ικαρίας τρεις φορές εβδομαδιαίως, αναμένεται να εγκρίνει το υπουργείο Ναυτιλίας, αλλά οι τοπικές κοινωνίες συνεχίζουν να «βράζουν».

 

"Εμπρός - πίσω" στον τομέα της ακτοπλοΐας, αφού επιχειρείται η δρομολόγηση, για να καλυφθεί το πραγματικό κενό στη γραμμή, πλοίων που πρόσφατα αναστάτωσαν τις τοπικές κοινωνίες στο βόρειο - ανατολικό Αιγαίο, με τις "περιπέτειες" που τους υποχρέωσαν να ζήσουν.Η "άγονη γραμμή" της δεκαετίας του ΄70, "ξαναζωντανεύει". Επιστολές δημάρχων, ψηφίσματα φορέων, κινητοποιήσεις νησιωτών, αναμένεται να συνεχιστούν, καράβια σύγχρονα, οικονομικά προσιτά, ασφαλή, μάλλον θα αργήσουν να φανούν στην άκρη του κάβου.
'Οπως αναφέρει τηλεγράφημα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων:

από πρόσφατη καταγγελία επιβατών που παρουσίασε το enet 

από πρόσφατη καταγγελία επιβατών που παρουσίασε το enet "Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, αναμένεται –σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ– να δώσει το «πράσινο φως» στη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου και στη θυγατρική της «Σι Λινκ Φέρις» προκειμένου να πραγματοποιήσει με τα πλοία της «Θεόφιλος» και «European Express» συνδυαστικά δρομολόγια, ώστε η Σάμος και οι Φούρνοι να εξυπηρετούνται τρεις φορές την εβδομάδα από Πειραιά. Ήδη για το θέμα υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία του γενικού γραμματέα Ναυτιλίας Αθανάσιου Μπούσιου με τον γενικό γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτική Πολιτικής Νίκο Ζωΐδη, ενώ έχει ενημερωθεί και ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Σημειώνεται ότι η ΝΕΛ με σημερινή επιστολή της προς το υπουργείο Ναυτιλίας και τους βουλευτές των κομμάτων, ζητούσε την έγκριση των συνδυαστικών δρομολογίων υποστηρίζοντας ότι με αυτόν τον τρόπο η Σάμος και οι Φούρνοι θα εξυπηρετούνται τρεις φορές την εβδομάδα, καθώς και ότι παράλληλα θα εξασφαλίζεται πλήρως η σύμβαση του βορείου Αιγαίου, με δύο δρομολόγια από Καβάλα και ένα από Θεσσαλονίκη.



πιπλέον αναφέρει ότι θα εξασφαλίζεται τρεις φορές την εβδομάδα η σύνδεση Ικαρίας και Φούρνων με Θεσσαλονίκη και Καβάλα αντί μιας μόνο σύνδεσης Ικαρία-Καβάλα που αναφέρει η σύμβαση. Παράγοντες της ακτοπλοΐας αναφέρουν ότι, αν το υπουργείο Ναυτιλίας εγκρίνει τελικά τα συνδυαστικά δρομολόγια για τη ΝΕΛ, η εταιρεία θα εξοικονομήσει τεράστιο κόστος από τα καύσιμα, ενώ θα εξυπηρετήσει και καλύτερα τις τοπικές κοινωνίες των νησιών.
Σημειώνεται ότι λόγω προσωρινής ακινητοποίησης του πλοίου «European Express» της ΝΕΛ από κλιμάκιο επιθεωρητών, τη γραμμή της Σάμου και της Ικαρίας, εξυπηρέτησε προσωρινά το «Blue Star Ιθάκη» της Blue Star Ferries. Το ένα δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 28/1/2014 και το άλλο πρόκειται να πραγματοποιηθεί το Σάββατο 01/02".

Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014

Έλληνες εφοπλ(η)στές



Έλληνες εφοπλιστές: Ψίχουλα σε φόρους, δισεκατομμύρια σε επενδύσεις!
Εσπασαν όλα τα ρεκόρ στη διάρκεια του 2013 οι Ελληνες εφοπλιστές, επενδύοντας περισσότερα από 18,1 δισ. δολ. για αγορές ή ναυπηγήσεις πλοίων έναντι μόλις 12,5 δισ. δολ. στη διάρκεια του 2012. Την ίδια στιγμή αντιδρούν στη φορολογία και αλλάζουν σημαία στα πλοία τους!
Η ελληνική πλοιοκτησία στη διάρκεια του 2013 αγόρασε, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny, 371 πλοία second hand έναντι 216 ένα χρόνο πριν (αύξηση 71,75%), ενώ προχώρησε σε παραγγελίες 319 νεότευκτων πλοίων έναντι μόλις 114 πέρυσι (αύξηση 179,82%).

Όπως αναφέρει η «Ναυτεμπορική», τα ρεκόρ που αποδεικνύουν τον «απίστευτο δυναμισμό της ελληνόκτητης ναυτιλίας» δεν σταματούν εδώ. Στην αγορά των second hand πλοίων οι Ελληνες εφοπλιστές απέκτησαν το 24,89% των πλοίων που άλλαξαν χέρια στη διάρκεια του 2013 έναντι του 17,58% το 2012. Επίσης, όσον αφορά τα νεότευκτα, ενώ στη διάρκεια του 2012 οι ελληνικές παραγγελίες με βάση τον αριθμό των πλοίων αποτελούσαν το 7,97% του συνόλου της παγκόσμιας ναυτιλίας, στη διάρκεια του 2013 το ποσοστό αυτό ανέβηκε στο 11,31%.

Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, οι Ελληνες εφοπλιστές εξακολουθούν να παίρνουν τα πλοία τους απο το ελληνικό νηολόγιο με αποτέλεσμα η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σε πλοία των 100 κόρων και άνω να κινείται στα επίπεδα της δεκαετίας του 1990. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον Οκτώβριο του 2013 ο αριθμός των πλοίων με ελληνική σημαία ήταν μόλις 1.907. Και όλα αυτά παρά τις δεσμεύσεις τόσο του προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών όσο και των εκάστοτε υπουργών Ναυτιλίας, ότι η επανίδρυση του υπουργείου Ναυτιλίας θα αποτελούσε έναυσμα για την επιστροφή των πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών στο ελληνικό νηολόγιο.

Πηγή: left.gr  

Πηγή:http://www.rednotebook.gr/index.php

Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

Θες φοροαπαλλαγή; Γίνε εφοπ-ληστής!


Στην Ελλάδα, όπου οι νόμοι αλλάζουν σαν τα πουκάμισα, υπάρχει ένας και μοναδικός νόμος που εδώ και τέσσερις δεκαετίες αποτελεί το ιερό ευαγγέλιο όλων των κυβερνητικών σωτήρων. Πρόκειται για το νόμο 27/1975, «Περί φορολογίας πλοίων κ.λπ.», που στα 30 άρθρα του περιλαμβάνει κοντά... 60 φοροαπαλλαγές για τους εφοπλιστές. Κάθε άρθρο και δύο φοροαπαλλαγές, δηλαδή! Αλλά δεν έφτανε αυτό. Η τρικομματική του κ. Σαμαρά θέλησε να τους βοηθήσει ακόμα περισσότερο...




Όπως γράφει ο ειδικός συνεργάτης μας Κώστας Γυφτοδήμος στο ρεπορτάζ του «Θες φοροαπαλλαγή; Γίνε εφοπλιστής!», το οποίο δημοσιεύεται στο UNFOLLOW 17 που κυκλοφορεί, «η τρικομματική κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, στον νέο επενδυτικό νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή, φρόντισε να κατοχυρώσει όλες τις φοροαπαλλαγές που απολαμβάνουν οι εφοπλιστές και οι ναυτιλιακές τους εταιρείες εδώ και δεκαετίες και να προσθέσει μερικές ακόμα απαλλάσσοντας τους ακόμα και από την καταβολή των «ελάχιστων».
Μάλιστα οι κυβερνώντες φρόντισαν να περάσουν με τροπολογία επί του νομοσχεδίου τις ευνοϊκές ρυθμίσεις. Αρχικά υπήρχε ρύθμιση για έκτακτη εισφορά σε ναυτιλιακές επιχειρήσεις που υπάγονται στις διατάξεις του νόμου 27/1975 (πρόκειται για τον περιβόητο νόμο που εξασφαλίζει πάνω από 60 φοροαπαλλαγές στο εφοπλιστικό κεφάλαιο), αλλά έπειτα από παρεμβάσεις των εφοπλιστών απευθείας στο πρωθυπουργικό γραφείο και τις φήμες που ήθελαν τον υπουργό Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη να είναι έτοιμος να υποβάλει την παραίτησή του, τα πάντα… διορθώθηκαν. Έτσι πέρασαν από την «πίσω πόρτα» τόσο οι φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών, όσο και μια σειρά από προνομιακές ρυθμίσεις που μειώνουν τους φορολογικούς συντελεστές επί των κερδών των ξένων εφοπλιστικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, οι οποίες ως επί το πλείστον διαχειρίζονται ελληνικά κεφάλαια. 
Ο νέος επενδυτικός νόμος (υπ’ αριθμόν 4141, με τίτλο «Επενδυτικά εργαλεία ανάπτυξης, παροχής πιστώσεων και άλλες διατάξεις») κατατέθηκε στη Βουλή στις 28 Φεβρουαρίου 2013 και η σχετική τροπολογία (286/60), που αφορούσε τις φοροαπαλλαγές στους εφοπλιστές, στις 15 Μαρτίου 2013. Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε στις 26 Μαρτίου 2013 και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 5 Απριλίου 2013. 
Το νέο προκλητικό νομικό πλαίσιο, μέσω του επενδυτικού νόμου που εξασφαλίζει πλήρη φορολογική ασυλία στου εφοπλιστές, ήρθε να συμπληρώσει το νέο φορολογικό σύστημα που ψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία τον Ιανουάριο του 2013.1 Στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο και ειδικότερα στο άρθρο 27 σημειώνεται:

 «Απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή κράτηση το εισόδημα που αποκτάται από εταίρους ή μετόχους Εταιρειών Χαρτοφυλακίου (Holding Companies) οι οποίες έχουν αποκλειστικά, άμεσα ή έμμεσα, μετοχές εταιρειών πλοιοκτητριών πλοίων με ελληνική σημαία ή ξένη σημαία, εφόσον οι πλοιοκτήτριες εταιρείες είναι συμβεβλημένες με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο ή η εκμετάλλευση ή διαχείριση των πλοίων τους γίνεται από ημεδαπή ή αλλοδαπή επιχείρηση εγκατεστημένη στην Ελλάδα με βάση το άρθρο 25 του ν. 27/1975 (Α' 77)». 
 Τι σημαίνουν τα παραπάνω;:
-Οι εφοπλιστές διασφαλίζουν την ανωνυμία τους μέσω των εταιρειών «holding», πίσω από τις οποίες κρύβονται εδώ και χρόνια, και πλέον θα μπορούν να κρύβονται και νόμιμα προκειμένου να μην πληρώνουν φόρους και να αυγατίζουν τους λογαριασμούς τους στο City του Λονδίνου και στην Ελβετία. 
Με αυτούς και προηγούμενους νόμους δημιουργήθηκε το περιβόητο ελληνικό εφοπλιστικό θαύμα. Με τους νόμους του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και των συγκυβερνήσεών τους κατάφεραν να αποκομίσουν πάνω από 200 δισ. δολάρια κέρδη την τελευταία δεκαετία οι εφοπλιστές, χρήματα που περίπου ισούνται με το ετήσιο ΑΕΠ της Ελλάδας για το 2012 »

Για να το πούμε διαφορετικά, η «πατριωτική» συνεισφορά των εφοπλιστών στα φορολογικά έσοδα έχει προσδιοριστεί και ως εξής: 
Το ποσό που πληρώνουν ως φόρο οι εφοπλιστές είναι μικρότερο ακόμα κι από το ποσό που πληρώνουν οι μετανάστες για παράβολα προσωρινής παραμονής τους στη χώρα. Τόσος είναι ο... «φορο-πατριωτισμός» τους.


πηγη:http://unfollow.gr.com/blog/item/199-shippingtax.html