Έχοντας πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα της ως ταινία έναρξης της ενότητας City to City στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Τορόντο και την ευρωπαϊκή της πρεμιέρα στο 64ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, στο τμήμα Panorama, η νέα ταινία του Γιώργου Σερβετά «Να Κάθεσαι Και Να Κοιτάς» (Standing Aside, Watching - 2013), κυκλοφορεί στις Κινηματογραφικές Αίθουσες. Ένα σκληρό όσο και ρεαλιστικό κοινωνικό δράμα, που είχαμε την ευκαιρία να το παρακολουθήσουμε και τον Νοέμβριο, στο 54ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Του Γιώργου Ρούσσου.
«Ο Δεκέμβρης του 2008 ήταν η πανηγυρική λήξη ενός πολιτισμού επιθετικής ευημερίας που κυριάρχησε για δεκαετίες τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη. Η Ελένη ήταν ένας χαρακτήρας που γεννήθηκε μέσα σε αυτό το περιβάλλον, όπου αν δεν συμμετείχες στο πάρτι της ανάπτυξης και της ευημερίας, δεν έμενε άλλο από το να βρεις μια γωνίτσα του εναλλακτικού και να ασχολείσαι με την πάρτη σου και τα προβλήματά σου, όπου η κριτική μπορούσε να πιάνει μόνο τις δευτερεύουσες πτυχές ενός θριαμβεύοντος καπιταλισμού, που έφτιαχνε εμπορικά κέντρα και μια κόλαση από κατανάλωση, αρκεί να δεχόσουν το τίμημα της αλλοτρίωσης και της καταστροφής των ανθρώπινων σχέσεων και του περιβάλλοντος.»
Λέει χαρακτηριστικά ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης της ταινίας, Γιώργος Σερβετάς και συνεχίζει: «Όταν η Αντιγόνη της ταινίας είχε κερδίσει την αυτοπεποίθηση που χρειαζόταν για να απαιτήσει έναν κόσμο στα μέτρα της, η Ελένη ήταν ήδη ξεπερασμένη. Το «Να κάθεσαι και να κοιτάς» είναι η ιστορία της Αντιγόνης, που έβρισκε πιο βολικό να προσαρμόσει τον κόσμο στα μέτρα της, από το να προσαρμοστεί η ίδια».
Ένα τρένο καταφτάνει στον σιδηροδρομικό σταθμό μιας μικρής πόλης. Αποβιβάζεται μόνο η Αντιγόνη (Μαρίνα Συμεού), μία νέα κοπέλα γύρω στα τριάντα. Κανείς δεν την περιμένει, εκτός από έναν γέρο άντρα, που περνάει όλη τη μέρα του στον έρημο σταθμό.
Η Αντιγόνη έχει φύγει από την Αθήνα και μόλις έχει επιστρέψει στη γενέθλια πόλη της, αποφασισμένη να μείνει πλέον εκεί. Συναντιέται με την Ελένη (Μαριάνθη Παντελοπούλου), μία φίλη από τα παλιά και πιάνει δουλειά ως καθηγήτρια Αγγλικών στο τοπικό φροντιστήριο. Παράλληλα συνάπτει σχέση με τον Νίκο (Γιώργος Καφετζόπουλος), ένα αγόρι νεότερο, όμορφο αλλά λίγο αφελές.
Η αναζήτηση της Αντιγόνης για μια απλή ζωή στους ήσυχους δρόμους της μικρής πόλης σταδιακά αποδεικνύεται πιο μπερδεμένη απ’ ό,τι είχε αρχικά φανταστεί. Η σχέση της Ελένης με τον παντρεμένο Νώντα (Νίκος Γεωργάκης) θα κάνει τα πράγματα δυσκολότερα για όλους. Σύντομα η Αντιγόνη θα βρεθεί μπλεγμένη σε καταστάσεις που απαιτούν δράση, ενώ οι δυναμικές σχέσεις μεταξύ των χαρακτήρων γίνονται όλο και πιο πολύπλοκες και η ένταση μεγαλώνει...
«Οι εικόνες της ελληνικής επαρχίας δεν προσφέρουν πια κάτι ελεγειακό. Πρόκειται για ένα περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί από τις διαδρομές των αυτοκινήτων. Το τοπίο έχει αποσυντεθεί τόσο που ακόμα και η τουριστική εκμετάλλευσή του έχει γίνει δύσκολη αφήνοντας μόνη δυνατότητα ανάπτυξης την πράσινη λεηλασία. Αυτός είναι ο «τόπος», το μοτίβο της ταινίας. Μια γη που έχει λεηλατηθεί από τους ανθρώπους της και ένας χρόνος που προσδιορίζεται από τις διαδρομές των αυτοκινήτων.»Γιώργος Σερβετάς
Η νέα μεγάλου μήκους ταινία του Γιώργου Σερβετά «Να Κάθεσαι Και Να Κοιτάς» (Standing Aside, Watching - 2013), καταπιάνεται με τη βία, την αδιαφορία, αλλά και την επιλογή για συνειδητή συμμετοχή σε όσα συμβαίνουν γύρω μας. Πρόκειται για μια ιστορία που διαδραματίζεται σε μια μικρή κοινωνία, που όμως ως άλλος καθρέφτης, αντανακλά επάνω του την παθογένεια της μεγαλύτερης εικόνας, που αντιστοιχεί στην πόλη.
Σ' ένα περιβάλλον όπου υποβόσκει η βία και κυριαρχούν οι προκαταλήψεις αλλά και η εκούσια αποδοχή της συνενοχής, την πλοκή πυροδοτεί μια τριαντάχρονη γυναίκα. Η Αντιγόνης ασφυκτιά και αποφασίζει να κάνει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που συνηθιζόταν μέχρι τώρα, δηλαδή απλά «Να Κάθεσαι Και Να Κοιτάς».
Πολύ καλές στους δύο γυναικείους πρωταγωνιστικούς ρόλους η Μαρίνα Συμεού και η Μαριάνθη Παντελοπούλου, υποδύονται - αν και φίλες - τα δύο άκρα ενός δίπολου, τόσο διαφορετικές μεταξύ τους, που όμως η μία έχει την ανάγκη της άλλης, αποτελώντας το άλλο της μισό. Από τους ανδρικούς χαρακτήρες, ξεχωρίζει η μεστή ερμηνεία του Νίκου Γεωργάκη, στον ρόλο του παντρεμένου Νώντα, που υποχθόνια κινεί τα νήματα της ιστορίας, δοκιμάζοντας τις αντοχές όσων συναναστρέφεται.
Σχετικά με την επιλογή των ηθοποιών ο Γιώργος Σερβετάς αναφέρει: «Έχω ανάγκη να έχω ένα πρόσωπο στο μυαλό μου όταν γράφω έναν χαρακτήρα. Έτσι, οι ηθοποιοί επιλέχθηκαν (μέχρι έναν βαθμό) όταν ακόμα έγραφα το σενάριο. Αξίζει να σημειωθεί ότι είχα ήδη συνεργαστεί με την Μαρίνα και τη Μαριάνθη, που υποδύονται την Αντιγόνη και την Ελένη αντίστοιχα, σε ταινίες μικρού μήκους και άλλες προσωπικές μου δουλειές.»
Η ταινία «Να Κάθεσαι Και Να Κοιτάς» (Standing Aside, Watching - 2013) του Γιώργου Σερβετά, πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της ως ταινία έναρξης της ενότητας «City to City: Athens» στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Τορόντο και την ευρωπαϊκή της πρεμιέρα στο 64ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, στο τμήμα Panorama.
Στην Ελλάδα είχαμε την ευκαιρία να τη δούμε για πρώτη φορά τον Νοέμβριο, στο 54ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, ενώ κυκλοφορεί στις Κινηματογραφικές Αίθουσες, σε διανομή της Feelgood Entertainment. Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι πριν από λίγες ημέρες στα Βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για το 2014, ο Νίκος Γεωργάκης κέρδισε το Βραβείο Β' Ανδρικού Ρόλου, για την ερμηνεία του στην ταινία «Να Κάθεσαι και να Κοιτάς».
Έτος: 2013 | Xώρα: Ελλάδα | Διάρκεια: 90 λεπτά | Σκηνοθεσία: Γιώργος Σερβετάς | Σενάριο: Γιώργος Σερβετάς | Παίζουν: Μαρίνα Συμεού, Μαριάνθη Παντελοπούλου, Νίκος Γεωργάκης, Γιώργος Καφετζόπουλος
ΠΗΓΗ:TVXS.GR
Έτος: 2013 | Xώρα: Ελλάδα | Διάρκεια: 90 λεπτά | Σκηνοθεσία: Γιώργος Σερβετάς | Σενάριο: Γιώργος Σερβετάς | Παίζουν: Μαρίνα Συμεού, Μαριάνθη Παντελοπούλου, Νίκος Γεωργάκης, Γιώργος Καφετζόπουλος
ΠΗΓΗ:TVXS.GR
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου