To πλήρωμα απο τις Φιλιππίνες στα νέα σουπερ λουξ
ferries της Σουηδικης εταιρειας Stena Line εργαζονται με ορους που πολλοι
λιγοι θα δεχοντουσαν. Πρόκειται για ακραίες διαφορές μισθών και διακρίσεων, που
η εκπομπη Uppdrag
granskning, ερεύνησε.
Η Stena Line είναι μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές
εταιρείες στον κόσμο, με τζιρο περίπου 10 δισ. κορωνες. Τα δύο δίδυμα πλοία
Stena Britannica και Stena Hollandica είναι τα διαμαντια της
εταιρειας: δύο σουπερ λουξ ferries, που η ίδια η εταιρεία αποκαλεί "σούπερ σε
μέγεθος και ποιότητα" και είναι τα μεγαλύτερα του είδους τους! Εφοσον τα
ferries ήταν ...σούπερ επένδυση, η Stena Line εκμεταλλευεται κάθε δυνατοτητα για
να περιορίσουν τις δαπάνες τους.
Οι ναυτικοί απο τις Φιλιππίνες πανω στο
Britannica και το Hollandica παιρνουν ωρομίσθιο περίπου 2
δολάρια την ώρα, σχεδον 18 κορωνες, (περιπου 2 ευρω /ωρα!) Ο
διευθύνων Σύμβουλος της Stena Line στην Ολλανδια, Pim de Lange, μας λεει ότι θα
ήταν ...ανεύθυνο να τους πληρώσουν περισσότερα!
Γιατί τότε, λεει, θα μπορούσε ενας Φιλιππινεζος ο
οποίος εργάζεται ως σερβιτόρος στο πλοιο να κερδίζει πολύ περισσότερα από εναν
αλλο, με καλύτερη δουλειά, στις ....Φιλιππίνες! Δεν είναι ...δίκαιο, (!) λέει ο
Pim de Lange.
Τα πληρωματα απο τις Φιλιππινες ομως δηλώνουν ότι
εργάζονται 12 ώρες την ημέρα - μερικές φορές και περισσότερο, οπως και οι
Eυρωπαιοι, που επισης εργαζονται στο πλοίο. Αλλά υπάρχει μια μεγάλη διαφορά. Οι
Βρετανοι και οι Ολλανδοι ναυτικοί εργάζονται μία ή δύο εβδομάδες συνεχως και
μετα εχουν ρεπο μια εβδομάδα, ή δύο.
Οι Φιλιππινεζοι, ομως, δουλευουν κάθε μέρα, για 6
μήνες χωρίς διακοπή! Υπαρχουν εργαζομενοι που δεν εχουν δει ουτε
τα...νεογεννητα παιδια τους, στις Φιλιππινες! Ο Pim de Lange είπε ότι το πλήρωμα
θα είναι πάντα μισο Ευρωπαϊκό, μισο απο τις Φιλιππίνες, οπως ειναι μεχρι τωρα η
κατασταση, αν ομως χειροτερεψει η οικονομια τοτε θα προσλαβουν αποκλειστικα και
μονο...Φιλιππινεζους, οπως ειπε!
Ετσι γινεται, λεει ο Pim de Lange, τα τελευταία χρόνια
και "είναι όλοι ευχαριστημένοι" με αυτο το συστημα. Το πλήρωμα είναι
ευτυχισμένο, οπως και οι επιβάτες. Και οι Φιλιππινεζοι είναι ευχαριστημενοι, τον
ρωταει ο ρεπορτερ.
"Πολύ ευχαριστημενοι", λεει ο Pim de
Lange.
Και ο Σουηδος, ομως, διευθυντής του ανθρώπινου
δυναμικού της Stena Line, Robert Åkerlund, υπερασπίζεται τις συμβάσεις εργασίας,
που έχει υπογράψει η εταιρεία με τους ναυτικούς απο τις Φιλιππίνες. "Είναι
διεθνώς αποδεκτοι και συμφωνηθέντες όροι", λέει.
Ολα ειναι λοιπον ... "νομιμα"!
Σχεδόν το ¼ του συνόλου των ναυτών στον κόσμο
προέρχεται από τις Φιλιππίνες. Η φτώχεια είναι εκει διαδεδομένη και μεγάλο μέρος
του πληθυσμού ζει με κάτω από δύο δολάρια την ημέρα.
Δουλευοντας στη θάλασσα είναι για πολλούς ένας τρόπος να ξεφύγουν από την ανεργία και να προσφερουν στην οικογένεια τους.
Δουλευοντας στη θάλασσα είναι για πολλούς ένας τρόπος να ξεφύγουν από την ανεργία και να προσφερουν στην οικογένεια τους.
Για τις εταιρείες που το προσωπικό περιμενει στην
....ουρά για δουλεια σε πλοία, πολλοί είναι διατεθειμένοι να κάνουν μεγάλες
θυσίες για τις πολυπόθητες θέσεις εργασίας! Εκείνοι που έχουν βρει θέσεις
εργασίας στη Stena Line είναι ευγνώμονες για αυτό και είναι τρομοκρατημένοι
μηπως χάσουν τη δουλειά τους.
Δύο από αυτούς διηγουνται στην εκπομπη Uppdrag granskning για το πώς αισθάνονται για τις συνθήκες εργασίας τους.
Δύο από αυτούς διηγουνται στην εκπομπη Uppdrag granskning για το πώς αισθάνονται για τις συνθήκες εργασίας τους.
''Δεν αξίζει, τα χρηματα δεν είναι αρκετα για εμάς, ενω
εμείς εξασφαλίζουμε το καλο ονομα της εταιρειας στην αγορά. Δουλεύουμε πολύ
σκληρά, αλλά δεν αμοιβομαστε εξ ισου'', είπε ένας από τους Φιλιππινεζους
ναυτικούς.
Συμφωνα με τον Αγγλο συνδικαλιστη
SteveTodd
οι ναυτικοι πρεπει να πληρωνονται το ιδιο, ανεξαρτητα απο
την εθνικοτητα τους, αλλα οπως λεει στην εκπομπη υπαρχει ενα ''παραθυρακι'' στο
νομο που επιτρεπει στις ναυτιλιακες εταιρειες να πληρωνουν μικροτερους μισθους
οταν προκειται για πληρωμα που δεν καταγεται απο τη Βρετανια. Χρησιμοποιουν τη
παραγραφο 9 του Race
Relations Act.
Συμφωνα με τον Βρετανικο νομο δεν
απαγορευεται η προσληψη ναυτικων με διαφορετικους ορους. Ενα Ολλανδικο και ενα
Φιλιππινεζικο σωματειο εχουν υπογραψει οτι δεχονται τους ορους της Stena Line, oποτε παρουσιαζονται ως νομιμοι.
Ακομα και οι Ευρωπαιοι ναυτικοι που κερδίζουν έναν
κανονικό μισθό, αρχίζουν τώρα να αντιδρουν στην ακραία ανισότητα στους
μισθούς και τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν στα σουπερ λουξ
ferries!
"Ξερω ότι γινονται διακρίσεις στους συναδελφους μου, λέει ενας Ευρωπαιος εργαζομενος στα ferries. Εργαζομαστε όλοι στη Stena Line και ομως μας αντιμετωπιζουν με διαφορετικό τρόπο".
"Ξερω ότι γινονται διακρίσεις στους συναδελφους μου, λέει ενας Ευρωπαιος εργαζομενος στα ferries. Εργαζομαστε όλοι στη Stena Line και ομως μας αντιμετωπιζουν με διαφορετικό τρόπο".
OI Αγγλοι και οι Ολλανδοι ναυτικοι ανησυχουν και για το
δικο τους μελλον, εφ οσον οι Φιλιπινεζοι stewards παιρνουν το 1/3 του μισθου
τους, αν και δουλευουν διπλά απο αυτους!
Στην Stena lines oι Φιλιππινεζοι ειναι 6 φορες πιο
φθηνοι απο τους Αγγλους! Tα τελευταια 5 χρονια εχουν τριπλασιασει τον αριθμο
των Φιλιππινεζων ναυτικων στην ιδια εταιρεια.
''Προς το παρον εχω κανει συμφωνια με τα Ευρωπαικα
συνδικατα οτι παντα θα προσλαμβανουμε Αγγλους και Ολλανδους, οπως και
Φιλιππινεζους και παντα τηρω τις συμφωνιες μου'' ειπε ο Ολλανδος, ο οποιος ειχε
στο παρελθον εκφραστει
ασχημα για τους βρετανους ναυτικους!
Αν δεν ειχαμε και τους...Φιλιππινεζους θα
ειχαμε...κλεισει, (!) λογω ανταγωνισμου, λεει ο Pim de Lange!
Αναρρωτιεμαι ποιος τον πιστευει!
πηγη:http://stovoreiostereomatiselva.blogspot.gr/2011/04/k-18.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου