Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

ΣΧΟΛΕΙΟ: ''Μια μετριότητα'', (σαν τον..Strindberg!)





Ο πασίγνωστος Σουηδός θεατρικός συγγραφέας και μυθιστοριογράφος Αυγουστος Στρίντμπεργκ (August Strindberg) ως μαθητης ειχε μόνο προβιβασιμο βαθμο στα Σουηδικά, αλλά είχε υψηλες βαθμολογίες στη διαγωγη, διαβαζουμε στο Αρχείο της πολης της Στοκχόλμης.

Το Αρχείο της Στοκχόλμης φερνει στο φως τις σχολικες επιδοσεις του συγγραφεα και στοχευει στην ψηφιοποίηση του υλικού που συνδέται με τον συγγραφέα. Στον ιστοτοπο
Stockholmskällan συμπεριλαμβανονται τωρα και οι βαθμοι του σχολείου του ...μέτριου Αυγουστου!

Αρκετοί από αυτούς θα παρουσιαστουν στο πρωτοτυπο στη πολιτιστικη βραδυα της Στοκχόλμης στις 21 Απριλίου, που θα συμπεριλαμβανει κάτι από το θέμα Στρίντμπεργκ. 

Για παράδειγμα, τους βαθμους που πηρε το φθινόπωρο στο δημοτικό σχολείο, Klara, το 1859. Οταν ο Στρίντμπεργκ ήταν 10 χρονων φαίνεται ότι είχε μόνο «αδυνατες γνώσεις στα μαθηματικα αλλα πηρε προβιβασιμο βαθμο στα άλλα μαθηματα, συμπεριλαμβανομένων των Σουηδικων, Γαλλικων, Γερμανικων Λατινικων, και Ελληνικων, αλλα ουτε ένα μαθημα «Με έπαινο». Ωστόσο, το αγόρι που θα γίνει αργοτερα ο επαναστατικος συγγραφέας πηρε βαθμο "Πολύ καλα" στη διαγωγη του.
Η βαθμολογια του νεαρου Αυγουστου

-Γενικα μπορει να πει κανεις ότι Στρίντμπεργκ ήταν καλός μαθητής, αλλά τιποτα περισσότερο από αυτό. Είχε καλούς βαθμούς, συμμετειχε στο μαθημα, αλλά καποιες φορες δεν ηταν τοσο καλος, λέει ο Peeter Mark, Διευθυντής του Μουσείου της πολης της Στοκχολμης.
Ενα άλλο έγγραφο δείχνει ότι ο Στρίντμπεργκ αναγκάστηκε να υποβληθεί σε ειδικές εξετασεις στη Γεωμετρία, την Αριθμητική και την Ιστορία με σκοπο να μπορεσει να προαχθει στην επομενη ταξη στα 1860. Κρίθηκε οτι εχει ελλειπεις γνώσεις στα μαθηματα.

Το σκιτσο του Αxel S.
Άλλο σχετικο υλικό που βρεθηκε στο αρχείο ηταν ένα αντίγραφο ενός σχεδίου, με μολύβι, που αναπαριστα τον Αυγουστο, 13 ετών και ειχε ζωγραφιστει από τον Axel, τον αδελφό του. Δεν ειναι εντελώς μοναδικό, υπαρχουν παρομοιες εικονες και αυτό φαίνεται να είναι όμοιο με ενα αρχικό σχέδιο στο Μουσείο Στρίντμπεργκ. Αλλά τώρα χαρις στο διαδίκτυο ελπιζει, ο Peeter Mark, να δωθει νεα ωθηση στην Ερευνα για τον Στρίντμπεργκ.

Περα ομως απ αυτα σκεφτεται συχνα κανεις οτι αν ο Στρίντμπεργκ ήταν μία μετριότητα στο σχολειο, αυτο μας λεει πολλα περισσότερα για το πως ηταν τα σχολεια τοτε, οπως και για το πως γενικα κρινεται ενας μαθητης, κατι που σε πολλες περιπτωσεις ειναι αδικο, ελλειπες, υποκειμενικο και συχνα τα κριτηρια δεν διαφερουν απο την εποχη του Αυγουστου μεχρι σημερα.  

Οσοι παντως φοιτουσαν στα προπολεμικα σχολεια, αλλα και στα μεταπολεμικα, διηγουνται οτι το πιο σημαντικό πράγμα ήταν να κάθονται οι μαθητες ήσυχα και να μαθαινουν να απομνημονευουν αχρηστα πραγματα.
 
Αν σκεφτει επισης, κανεις, οτι ουτε οι βαθμοι του Αϊνστάιν ήταν τοσο καλοι, ωστε να θελει κανεις να τους κρεμάσει στο …χριστουγεννιάτικο δέντρο, κατι τετοιο λέει πολλά για τους στοχαστές, φιλοσοφους και συγγραφείς που δεν μπορούν πάντα να τοποθετηθουν στα συμβατα ορια που θέτει η κοινωνία και γιατι θα επρεπε;

Τα πρωτοπορα πνευματα και οσοι επηρεαζουν θετικα τον κοσμο δεν χρειάζεται απαραιτητα να έχουν βγει απο κανονικά σχολεία, να ειναι..αριστοι μαθητες, ή ακόμη και να εχουν παει στο Πανεπιστήμιο, για να αλλάξουν τον κοσμο και τις αποψεις μας για το τι αξιζει στη ζωη και τι οχι! 

Το οτι οι ...μορφωμενες μετριοτητες μας κυβερνουν, το βλεπουμε αλλωστε καθε μερα....
πηγη:http://stovoreiostereomatiselva.blogspot.com/2012/03/strindberg.html#more

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου