Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ: ΑΝΤΕΞΕ ΤΟΝ Β' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ, ΕΚΠΝΕΕΙ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΔΝΤ

                                                                                                                                                                               
Το Θεατρικό Μουσείο, επέζησε του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και της δικτατορίας. Εδραιώθηκε το 1976, την εποχή της Μεταπολίτευσης. Τελικά όλα δείχνουν πως η ιδέα του Θεατρικού Μουσείου, που ξεκίνησε το 1938 από τον Γιάννη Σιδέρη, εκπνέει την εποχή του ΔΝΤ.

Το πιο  απόσπασμα προέρχεται από την έκκληση για το Θεατρικό Μουσείο, την οποία υπογράφουν περισσότερα από τέσσερις χιλιάδες άτομα. Οι φωνές διαμαρτυρίας πληθαίνουν από επιφανείς και απλούς πολίτες σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα.
Εδώ και τρεις εβδομάδες οι δεκαέξι εργαζόμενοί του έχουν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας. Ο εκλεγμένος πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, Κώστας Γεωργουσόπουλος, πρόκειται να δικαστεί στις 20 του μηνός για χρέη στο ΙΚΑ και υπεξαίρεση ασφαλιστικών εισφορών του προσωπικού. Ενώ και η Βιβλιοθήκη (Καραμανλάκη 7) -η οποία μισθώθηκε με εγγύηση του ΥΠΠΟΤ- απειλείται με έξωση καθώς έχουν συσσωρευτεί απλήρωτα ενοίκια ενός έτους.
Το Θεατρικό Μουσείο ή Κέντρο Μελέτης και Ερευνας του Ελληνικού Θεάτρου χρηματοδοτείται αποκλειστικά από το υπουργείο Πολιτισμού. Χρειάζεται τον χρόνο 600 χιλιάδες ευρώ. Η είσοδος είναι ελεύθερη σε επισκέπτες και εκατοντάδες μελετητές που εκπονούν μεταπτυχιακές και διδακτορικές εργασίες.
«Οχι μόνο προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας αμισθί, αλλά βάζουμε και από την τσέπη μας». Ο Κώστας Γεωργουσόπουλος εξηγεί τον παράλογο τρόπο με τον οποίο πλήρωνε αρκετές φορές το ΙΚΑ: «Για να βγάλει ένα κονδύλι το υπουργείο, χρειάζεται να έχουμε ενημερότητα. Πολύ συχνά αναγκάστηκα να δανειστώ για να δώσω το ΙΚΑ, να πάρω ενημερότητα και στη συνέχεια να δώσει τα χρήματα το υπουργείο».
«Ο κύριος υπουργός θα έπρεπε να καθίσει στο εδώλιο και όχι εμείς. Αυτός είναι ουσιαστικά ο εργοδότης», επισημαίνει ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος, μέλος κι αυτός του Δ.Σ.
Ο Κώστας Γεωργουσόπουλος θεωρεί ψευδοδίλημμα το «θέλετε να σώσουμε ένα νοσοκομείο ή το Θεατρικό Μουσείο;», που του ετέθη. «Γιατί δεν με ρωτάνε "να σώσουμε το μουσείο ή να πάμε στη Γιουροβίζιον;"», διερωτάται. Παρ' όλα αυτά μήπως θα μπορούσε το μουσείο να βρει τρόπο να επιζήσει χωρίς την αποκλειστική βοήθεια του κράτους; Ο Κώστας Γεωργουσόπουλος εξηγεί πως είναι αδύνατον.
«Απευθυνθήκαμε σε χορηγούς. Κανείς δεν ενδιαφέρθηκε. Τι ανταποδοτικότητα να έχει ένα μουσείο; Εκανα πρόταση στον ΟΠΑΠ να προσφέρουμε την τεχνογνωσία μας για να κυκλοφορήσει ένα λαχείο θεατρικό. Τίποτα». Το Δ.Σ. είναι με τα χέρια δεμένα. Ούτε αφίσες ή σπάνια προγράμματα δεν δύναται να επανεκδώσει για το πωλητήριό του καθώς χρειάζεται να καταβάλει ΦΠΑ. «Τότε θα χρωστάω και ΦΠΑ», λέει ο Κ. Γεωργουσόπουλος.
«Τι πρέπει; Να βγάλουμε σε δημοπρασία το κοστούμι της Μελίνας; Το σακάκι του Χορν; Το φόρεμα της Κάλλας;», αναρωτιέται αγανακτισμένος ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος. Μοναδική ακίνητη περιουσία του μουσείου αποτελούν το αρχείο του και δύο μικρές γκαρσονιέρες, που του κληροδότησε μια εργαζόμενή του. Λειτουργούν ως αποθηκευτικός χώρος. «Εχουμε εκεί μέσα διπλάσιο υλικό από αυτό που εκτίθεται. Μακέτες του Τσαρούχη, Καραγκιόζηδες του Βασίλαρου στοιβαγμένοι σε σεντούκια».
Ελλείψει χρημάτων δεν έχουν καταφέρει ακόμη να μετακομίσουν από το ακατάλληλο υπόγειο του Πνευματικού Κέντρου (Ακαδημίας 50) -μεσοτοιχία με τα δημόσια ουρητήρια του 1860 με ποντίκια και τερμίτες- στο νεοκλασικό της οδού Μητροπόλεως (44) που τους παραχώρησε ο Δήμος Αθηναίων. Τουλάχιστον τότε θα γλίτωναν και το ενοίκιο της Βιβλιοθήκης.
Ούτε η θέσπιση εισιτηρίου θα ήταν λύση. «Εγώ σας λέω πως έχουμε και χίλιους επισκέπτες. Πόσο εισιτήριο να βάλουμε; Να μαζέψουμε πέντε, δέκα χιλιάδες ευρώ; Δεν είναι ούτε το ένα δέκατο του ΙΚΑ», εξηγεί ο Κ. Γεωργουσόπουλος.
Αυτή τη στιγμή το μουσείο χρωστάει 400 χιλιάδες ευρώ, τα 160 χιλιάδες στο ΙΚΑ. Τα υπόλοιπα μεταφράζονται σε έξι μισθούς των δεκαέξι υπαλλήλων, ενοίκια ενός έτους της Βιβλιοθήκης και άλλα σε τρίτους (πυρασφάλεια, Ιντερνετ).
 
www.theatremuseum.gr
                                                                                                                                                                            

Τρίτη 10 Μαΐου 2011

ΑΚΗΣ ΠΑΝΟΥ ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ (AKIS PANOU)

ΑΔΙΟΡΘΩΑΝΑΡΧΙ- 9 Μαϊου 2011-ΣΥΝΑΥΛΙΑ – ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΑΚΗ ΠΑΝΟΥ στο BADMINTON


AKIS_PANOU
ΣΥΝΑΥΛΙΑ – ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΑΚΗ ΠΑΝΟΥ
Τραγουδούν:
Γεράσιμος Ανδρεάτος, Λιζέτα Καλημέρη
Λάμπρος Καρελάς, Βαγγέλης Κορακάκης
Γιώτα Νέγκα, Γιάνης Ντουνιάς
και Μπάμπης Στόκας

Αφηγήσεις: Στέλιος Ελληνιάδης
Σχεδιασμός Ήχου: Ηλίας Λάκκας
Καλλιτεχνική Διεύθυνση-Παραγωγή: Μιχάλης Κουμπιός

AKIS_PANOU_BADMINTON
«Είμαι αναρχικός με την πραγματική έννοια του όρου και όχι του βιτρινοθραύστη. Έχω δικό μου κόμμα, του οποίου είμαι ιδρυτής, αρχηγός και μόνος οπαδός. Προσπαθώ να βάλλω εναντίον αυτού του συστήματος με το μόνο μέσον που διαθέτω: τη συνεχώς διαμορφούμενη λογική μου».
Άκης Πάνου
Έντεκα χρόνια μετά το θάνατο του ασυμβίβαστου λαϊκού διανοούμενου Άκη Πάνου, το Θέατρο Badminton πραγματοποιεί τη Δευτέρα 9 Μαΐου ένα αφιέρωμα-φόρο τιμής στον μεγάλο δημιουργό στο πλαίσιο της σειράς «Τα πρόσωπα του ελληνικού τραγουδιού».
Η συναυλία θα μπορούσε να έχει και για τίτλο της κάτι σαν το «Επτά νομά στον κόσμο του Άκη Πάνου» κι αυτό γιατί συμμετέχουν επτά δημοφιλείς ερμηνευτές.
Ερμηνευτές που με τη στάση τους όλα αυτά τα χρόνια, έχουν αποδείξει την αγάπη τους για τα τραγούδια του Άκη Πάνου.
Οι Γεράσιμος Ανδρεάτος, Λιζέτα Καλημέρη, Λάμπρος Καρελάς, Βαγγέλης Κορακάκης, Γιώτα Νέγκα, Γιάννης Ντουνιάς και Μπάμπης Στόκας θα συναντηθούν στη σκηνή του Θεάτρου Badminton για να τραγουδήσουν τα πλέον εμβληματικά τραγούδια του Άκη Πάνου (Ρολόι- Κομπολόι, Όλο χαλάς, Η πιο μεγάλη ώρα, Τρελός, Αδιόρθω-αναρχί-, Και τι δεν κάνω, Η ζωή μου όλη, Δεν θέλω τη συμπόνια κανενός, κ. ά.) Τα τραγούδια θ’ αποδώσει με σεβασμό στην τεχνοτροπία του συνθέτη η λαϊκή ορχήστρα «Καρέ- καρέ» η οποία αποτελείται από τους: Δημήτρη Μαργιολά (μπουζούκι), Νίκο Κρέτση (μπουζούκι), Γιώτη Σαμαρά (κιθάρα), Νίκο Καλαντζάκο (πιάνο), Δήμο Πολυμέρη (ακορντεόν), Γιάννη Σαρίκο (κρουστά) και Παναγιώτη Γεωργοτά (μπάσο).
Ο Άκης Πάνου ήταν ένας μάγος που έγραφε λαϊκά τραγούδια. Γεννήθηκε στις 15 Δεκεμβρίου του 1933 στην Αθήνα κι άφησε την τελευταία του πνοή, στις 7 Απριλίου 2000 σε ηλικία 67 ετών, νικημένος από τον καρκίνο.
Όλα τα τραγούδια του είναι τραγούδια ωφέλιμα. Και χρειάζεται κάποια «τρέλα», αυτό που ο Πλάτων ονομάζει «μανία των μουσών», για να γίνει πραγματικά η Τέχνη ωφέλιμη, εκφράζοντας αυτό που δεν τολμούν να εκφράσουν οι πολλοί.
Γιατί τα τραγούδια του Άκη Πάνου, ως γνήσια λαϊκά τραγούδια, είναι και βαθιά αριστοκρατικά. Είναι τραγούδια του θριάμβου και της πτώσης, του θανάτου και της ζωής.
Είναι τραγούδια της αγάπης και του έρωτα, αλλά και της κοινωνικής κριτικής.
Τραγούδια μαρτυρίες, όλα προσωπικά και όλα αυτοβιογραφικά.
Γιατί ο Άκης Πάνου έγραφε τα τραγούδια του ως τροβαδούρος. Δεν έγραφε μόνο τη μουσική, αλλά και τους στίχους, όπως ο Μάρκος Βαμβακάρης κι ο Γιώργος Μητσάκης αλλά κι ο Νικ Κέϊβ, ο Μπόμπ Ντύλαν και ο Λεόναρντ Κοέν.
Άκης Πάνου Ένας Μεγάλος Δημιουργός
«Ένας εξαιρετικά δημιουργικός κύκλος του λαϊκού τραγουδιού που άνοιξε το 1930 με τον Μάρκο Βαμβακάρη έκλεισε συμβολικά (μέχρι νεωτέρας!) με την τραγική «αναχώρηση» του Άκη Πάνου το 2000.
Ο Άκης Πάνου, μουσικός, στιχουργός, συνθέτης, οργανοποιός, χαράκτης και αφηγητής, έγραψε τα τραγούδια του και έδωσε τις μάχες του όχι μόνο στα χρόνια της ανθοφορίας, αλλά και στα χρόνια της ύφεσης. Περίπου διακόσια τραγούδια, αυτοβιογραφικά και σχολιαστικά, ερωτικά και κοινωνικά, που διαπνέονται από μία φιλοσοφία ζωής γεμάτη εμπειρίες, ρήξεις και αναζητήσεις.
Ο Άκης Πάνου δεν έγραφε κατά παραγγελίαν. Έγραφε για να εκφραστεί. Έγραφε για να στείλει μηνύματα. Έγραφε για να διεκδικήσει. Ασυμβίβαστος, επίμονος, μαχητικός, αλλιώτικος. Δεν δίστασε να συγκρουστεί με τις δυνάμεις που εξουσίαζαν τη δισκογραφία. Δεν αλώθηκε από τους πολιτικούς, ούτε ενέδωσε στους δημοσιογράφους που διαφέντευαν τη διακίνηση του καλλιτεχνικού έργου. Αντιστάθηκε στην ευκολία και υπερασπίστηκε τα δικαιώματα του καλλιτέχνη. Με τεράστιο κόστος, εξοντωτικό. Φορέας της μεγάλης παράδοσης του λαϊκού πολιτισμού, αυτοδίδακτος, αλλά και μεγάλος ανανεωτής που ενσωμάτωνε στη μουσική του τους επίγειους και υπόγειους ήχους της πόλης, με ταλέντο, πρωτοτυπία και καλαισθησία. Αντιστάθηκε με τις προσωπικές επιλογές του και αντιπρότεινε τα τραγούδια που έγραφε με έμπνευση, πάθος, χιούμορ και ευαισθησία. «Η ζωή μου όλη», «Η πιο μεγάλη ώρα», «Ρολόι-κομπολόι», «Ασφαλώς και δεν πρέπει», «Ο τρελός», «Του κόσμου το περίγελο», «Το θολωμένο μου μυαλό», «Kαι τι δεν κάνω», «Θα κλείσω τα μάτια», «Δεν θέλω τη συμπόνια κανενός», «Αδιορθωαναρχί-»… Άκης Πάνου 100%»

Σάββατο 7 Μαΐου 2011


Art-Athina 2011

Κλειστό Π. Φαλήρου (γήπεδο TaeKwonDo), 12-15/560 γκαλερί και 40 φορείς τέχνης προωθούν για 17η χρονιά τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία. O επισκέπτης θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει ένα πανόραμα της σύγχρονης ελληνικής και διεθνούς τέχνης μέσα από τη δουλειά 300 και πλέον καλλιτεχνών, αλλά και τις παρουσιάσεις μουσείων, ιδρυμάτων και καλλιτεχνικών εκδόσεων.


.n

Παρασκευή 6 Μαΐου 2011

Η τεχνη χρειαζεται θαρρος και το θαρρος θελει τεχνη.........ΓΛΕΖΟΣ& ΣΑΝΤΑΣ

 Ο Λάκης (Απόστολος) Σάντας (22 Φεβρουαρίου 1922 - 30 Απριλίου 2011),


     
























 

 Το βιβλίο του Λάκη Σάντα «Μια νύχτα στην Ακρόπολη…μνήμες από μια σπουδαία εποχή» (εκδόσεις Βιβλιόραμα  )                                                                                                                                                                     

Βραβεία Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2011 4/5/2011

Εκτύπωση

Photo Gallery

Trailer

Ο θριαμβευτής "Μαχαιροβγάλτης"

Η απονομή των δεύτερων βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, που έγινε το βράδυ της Τρίτης 3/5, έδειξε ότι συνεχίζει να βαδίζει σταθερά προς τη θεσμική της καθιέρωση...
Η κατάμεστη αίθουσα της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών
Και αυτό δεν συμβαίνει απλώς γιατί η ΕΑΚ έγινε κατά ένα χρόνο μεγαλύτερη, αλλά γιατί η απονομή συνοδεύτηκε και πάλι από μια αίσθηση δικαίου κι ένα σπάνιο ορθολογισμό για τα ελληνικά κινηματογραφικά δεδομένα. Έτσι, ο σκηνοθέτης που συνείσφερε όσο λίγοι στη δημιουργία του ακμαίου νέου ελληνικού κινηματογραφικού ρεύματος με την πρωτοπόρα ωμή και λεκτικά βίαιη αισθητική του, ο Γιάννης Οικονομίδης, ήταν αυτός που ανακηρύχτηκε θριαμβευτής της βραδιάς. Ο Σύλλας Τζουμέρκας κατάφερε με τη "Χώρα Προέλευσης" να μπει δυναμικά στον ελληνικό κινηματογραφικό χάρτη, τα βραβεία που κέρδισε το "Απ' Τα Κόκαλα Βγαλμένα" έδειξαν ότι δεν λείπει το χιούμορ από την Ακαδημία, ενώ το "Attenberg" καταστρώνει ήδη τα οσκαρικά του σχέδια. Αλλά ας δούμε τα βραβεία πιο αναλυτικά:
Από αριστερά: Ο παραγωγός του Μαχαιροβγάλτη, Παναγιώτης Παπαχατζής, οι παρουσιαστές της βραδιάς Βασίλης Χαραλαμπόπουλος - Χρήστος Λούλης και ο πρόεδρος του Ωνασείου Ιδρύματος, Αντώνης Παπαδημητρίου
Ο "Μαχαιροβγάλτης", όπως είπαμε, ήταν ο μεγάλος νικητής της βραδιάς, φεύγοντας από τη ζεστή αίθουσα της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση συνολικά με 7 βραβεία (καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, φωτογραφίας, μοντάζ, σκηνογραφίας, ήχου), με τον Γιάννη Οικονομίδη να μην παρευρίσκεται στην απονομή λόγω της συμμετοχής του σε ένα φεστιβάλ του εξωτερικού. Και μπορεί ο Σύλλας Τζουμέρκας να μπήκε με τη "Χώρα Προέλευσης" στην ακαδημαϊκή κούρσα ως φαβορί με τις περισσότερες υποψηφιότητες, όμως τελικά τερμάτισε δεύτερος, συνολικά με 5 διακρίσεις (πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη, Β΄ γυναικείου ρόλου, μοντάζ, μακιγιάζ, πρωτότυπης μουσικής). Το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη που του απονεμήθηκε επικύρωσε κι επίσημα ότι ο νεαρός σκηνοθέτης αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα κεφάλαια για το κινηματογραφικό μέλλον της Ελλάδας. Το "Απ' Τα Κόκαλα Βγαλμένα" του Σωτήρη Γκορίτσα, που έφυγε με 3 βραβεία (Α΄ και Β΄ αντρικού ρόλου, μοντάζ), τα δύο εκ των οποίων μάλιστα για τις ερμηνείες των πρωταγωνιστών του Αργύρη Ξάφη και Δημήτρη Ήμελλου, απέδειξε ότι υπάρχει χώρος στις διακρίσεις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και για άλλα κινηματογραφικά είδη πέρα από τα αστικά δράματα. Από ένα βραβείο απέσπασαν επίσης το "Ταξίδι στην Μυτιλήνη" του Λάκη Παπαστάθη (ενδυματολογίας), η "Υπογραφή" του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου (ειδικών εφέ και κινηματογραφικής καινοτομίας) και το πρωτοπόρο 3D animation "Τα Σκυλιά" (ειδικών εφέ και κινηματογραφικής καινοτομίας).
Ο σκηνοθέτης Σύλλας Τζουμέρκας με την αειθαλή Ζωζώ Σαπουντζάκη
Τέλος, το "Attenberg" της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη έκανε τη μεγαλύτερη έκπληξη της βραδιάς. Φυσικά δεν μιλάμε για το μοναδικό βραβείο που κέρδισε, αυτό του Καλύτερου Α΄ γυναικείου ρόλου (αφού η Αριάν Λαμπέντ ήταν εξαρχής το μεγάλο φαβορί της κατηγορίας), αλλά για το ότι η ταινία χρίστηκε τελικά ως η επίσημη φετινή πρόταση της Ακαδημίας για τα ξενόγλωσσα Όσκαρ, παρακάμπτοντας τον θριαμβευτή "Μαχαιροβγάλτη" των 7 βραβείων. Τα μέλη της Ακαδημίας αναγνώρισαν με αυτόν τον τρόπο ότι ο πιο επιτυχημένος κινηματογραφικός πρεσβευτής της σεζόν στο εξωτερικό (συμμετοχές σε δεκάδες φεστιβάλ και διανομή σε 19 χώρες) αλλά και η ταινία που έχει καλλιτεχνική συγγένεια πρώτου βαθμού με τον οσκαρικό "Κυνόδοντα" θα είχε περισσότερες πιθανότητες να πατήσει το χαλί του Kodak Theatre.
Οι παρουσιαστές της βραδιάς, Βασίλης Χαραλαμπόπουλος και Χρήστος Λούλης
Ακόμη ένα παράδοξο της βραδιάς ήταν η τριπλή ισοψηφία στην κατηγορία του μοντάζ, με τους τρεις υποψήφιους να μοιράζονται τελικά το βραβείο (!) και να μη φεύγει ουδείς παραπονεμένος από τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.
Όσο για την τελετή της απονομής, η ακαδημία διατήρησε το επιτυχημένο μίνιμαλ στιλ της πρώτης χρονιάς. Είχαμε και πάλι λοιπόν μικρή διάρκεια, λίγα λούσα, μερικά ολιγόλεπτα σπιρτόζικα βιντεάκια και πρωταγωνιστές της βραδιάς τους ανθρώπους που απένειμαν τα βραβεία.
Η απονομή όμως της Τρίτης 3/5 δεν θα μπορούσε να μην ξεκινήσει με την αναφορά σε μία από τις μεγαλύτερες απώλειες που έχει γνωρίσει ο ελληνικός κινηματογράφος. Πριν από τον εναρκτήριο λόγο του πρόεδρου της ακαδημίας Τάσου Μπουλμέτη έπαιξε το βίντεο της περσινής βράβευσης του Θανάση Βέγγου από την ΕΑΚ, το οποίο συνοδεύτηκε από ένα παρατεταμένο χειροκρότημα. Αμέσως μετά την ομιλία του αναπληρωτή υπουργού Πολιτισµού και Τουρισµού Τηλέµαχου Χυτήρη ξεκίνησαν χωρίς χρονοτριβές οι βραβεύσεις. Το δίδυμο των παρουσιαστών Βασίλης Χαραλαμπόπουλος-Χρήστος Λούλης πήρε από την αρχή μπροστά, με τον πρώτο να μη σταματά να πειράζει τους καλεσμένους και να ανεβάζει αποτελεσματικά τους ρυθμούς όποτε χρειαστεί. Παρόλα αυτά, οι άνθρωποι που απένειμαν τα βραβεία ήταν και πάλι οι απόλυτοι πρωταγωνιστές της ακαδημαϊκής βραδιάς. Η Ζωζώ Σαπουντζάκη γνώρισε την αποθέωση από το κοινό παραδίδοντας -τι άλλο;- το βραβείο μακιγιάζ, ο πάντοτε chic ραδιοφωνικός παραγωγός Κωνσταντίνος Τζούμας μας έκανε να γελάσουμε, η πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων Χριστίνα Σακελλαρίδη επιβεβαίωσε τη γενικότερη διαπίστωση ότι έξω πάμε καλά (μέσα τι κάνουμε;), ενώ ο ψυχίατρος Αθανάσιος Αλεξανδρίδης ξάπλωσε τους πάντες στο ντιβάνι της ψυχανάλυσης.

Τα βραβεία:

Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας
ΜΑΧΑΙΡΟΒΓΑΛΤΗΣ (Πάνος Παπαχατζής)

Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ταινίας Τεκμηρίωσης (Ντοκιμαντέρ)
TA ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ (Ρέα Αποστολίδου, Γιούρι Αβέρωφ)

Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους
CASUS BELLI (Γιώργος Ζώης)

Βραβείο Σκηνοθεσίας
ΜΑΧΑΙΡΟΒΓΑΛΤΗΣ (Γιάννης Οικονομίδης)

Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη
ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ (Σύλλας Τζουμέρκας)

Βραβείο Σεναρίου
ΜΑΧΑΙΡΟΒΓΑΛΤΗΣ (Γιάννης Οικονομίδης και Δώρης Αυγερινόπουλος)

Βραβείο Α' Ανδρικού Ρόλου
ΑΠ' ΤΑ ΚΟΚΑΛΑ ΒΓΑΛΜΕΝΑ (Αργύρης Ξάφης)

Βραβείο Α' Γυναικείου Ρόλου
ATTENBERG (Ariane Labed)

Βραβείο Β' Ανδρικού Ρόλου
ΑΠ' ΤΑ ΚΟΚΑΛΑ ΒΓΑΛΜΕΝΑ (Δημήτρης Ήμελλος)

Βραβείο Β' Γυναικείου Ρόλου
ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ (Ιωάννα Τσιριγκούλη)

Βραβείο Φωτογραφίας
ΜΑΧΑΙΡΟΒΓΑΛΤΗΣ (Δημήτρης Κατσαΐτης)

Βραβείο Μοντάζ
ΑΠ' ΤΑ ΚΟΚΑΛΑ ΒΓΑΛΜΕΝΑ (Ιωάννα Σπηλιοπούλου)
ΜΑΧΑΙΡΟΒΓΑΛΤΗΣ (Γιάννης Χαλκιαδάκης)
ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ (Πάνος Βουτσαράς)

Βραβείο Πρωτότυπης Μουσικής
ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ (Drog_A_Tek)

Βραβείο Σκηνογραφίας
ΜΑΧΑΙΡΟΒΓΑΛΤΗΣ (Ιουλία Σταυρίδου)

Βραβείο Ενδυματολογίας
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗ (Γιώργος Γεωργίου)

Βραβείο Ήχου
ΜΑΧΑΙΡΟΒΓΑΛΤΗΣ (Ντίνος Κίττου και Κώστας Φυλακτίδης)

Βραβείο Μακιγιάζ
ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ (Εύη Ζαφειροπούλου)

Βραβείο Ειδικών Εφέ και Κινηματογραφικής Καινοτομίας
ΤA ΣΚΥΛΙΑ (Ντίνος Θεοδοσίου)
Η ΥΠΟΓΡΑΦΗ (Νίκος Μούτσελος)

Τρίτη 3 Μαΐου 2011

ΤΙΤΛΟΙ ΤΕΛΟΥΣ

03/05/2011 - 10:00
image
Πέθανε ο Θανάσης Βέγγος
Σε ηλικία 84 ετών έφυγε την Τρίτη από τη ζωή ο μεγάλος κωμικός ηθοποιός. Ο Θανάσης Βέγγος γεννήθηκε στο Νέο Φάληρο το 1927. Παιδί αντιστασιακού, υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία στη Μακρόνησο όπου γνώρησε το σκηνοθέτη Νίκο Κούνδουρο και εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην ταινία του «Μαγική Πόλις» το 1954. Ο Θανάσης Βέγγος χωρίς να σπουδάσει ποτέ υποκριτική έπαιξε συνολικά σε 126 ταινίες (σε 52 σαν πρωταγωνιστής) ενώ σκηνοθέτησε 7 από αυτές και εμφανίστηκε στην Επίδαυρο το 1997 και 2001. Ήταν παντρεμένος με την Ασημίνα Βέγγου και είχε δύο γιούς.

Δευτέρα 2 Μαΐου 2011

ΣΤΟ CINE NAΞΟΣ








Απο 29/04 έως και 04/05
Παίζουν : ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΑΙΝΑΣ , ΜΗΝΑΣ ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑΣ , ΓΙΩΤΑ ΦΕΣΤΑ , ΥΒΟΝΝΗ ΜΑΛΤΕΖΟΥ , ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ , ΜΑΚΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ , ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΗΜΕΛΛΟΣ , ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΣΚΙΑΔΑΡΕΣΗΣ , ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΟΥΡΙΚΗΣ , ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ , ΜΠΕΣΥ ΜΑΛΦΑ , ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ

Είδος : κομεντί - σάτιρα

Διάρκεια : 90 Λεπτά

Υπόθεση :Δεξιός νεφρός για μεταμόσχευση σε τιμή ευκαιρίας, αριστερό άρβυλο από προσφάτως ακρωτηριασθέντα σε άριστη κατάσταση, θαυματουργά λείψανα, ιατρομεσίτες, βαποράκια, παπάδες και παπατζήδες, όλοι εδώ που τα πάντα πουλιούνται και αγοράζονται, ως και η ψυχή ακόμα. Σε μια κωμική και παράλογη καθημερινότητα ένας νεαρός ορθοπεδικός γιατρός, κόντρα σε διευθυντές, διοικητικούς υπαλλήλους, νοσηλευτές ακόμα και ασθενείς ανακαλύπτει το πώς ένα δημόσιο σύστημα που φτιάχτηκε για να υπηρετεί τον άνθρωπο έχει εξελιχθεί σε δήμιό του. Η σύγκρουση του εγώ με το Ε.Σ.Υ., η οδύσσεια κάθε Έλληνα που τα βάζει με το Δημόσιο.
Μια σάτιρα του Σωτήρη Γκορίτσα βασισμένη σε αληθινά περιστατικά από το ομώνυμο βιβλίο του Γιώργου Δενδρινού (εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ).

ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ










Κυριακή 1 Μαΐου 2011

Η ποίηση της Πρωτομαγιάς





Γ. Σεφέρης, Επί Ασπαλάθων
Ήταν ωραίο το Σούνιο τη μέρα εκείνη του Ευαγγελισμού.
πάλι με την άνοιξη.
Λιγοστά πράσινα φύλλα γύρω στις σκουριασμένες πέτρες
το κόκκινο χώμα και οι ασπάλαθοι
δείχνοντας έτοιμα τα μεγάλα τους βελόνια
και τους κίτρινους ανθούς.
Απόμερα οι αρχαίες κολόνες, χορδές μιας άρπας που αντηχούν
ακόμη…
Γαλήνη
-Τι μπορεί να μου θύμισε τον Αρδιαίο εκείνον;
Μια λέξη στον Πλάτωνα θαρρώ, χαμένη στου μυαλού
τ’ αυλάκια.
τ’ όνομα του κίτρινου θάμνου
δεν άλλαξε από κείνους τους καιρούς.
Το βράδυ βρήκα την περικοπή:
“τον έδεσαν χειροπόδαρα” μας λέει
“τον έριξαν χάμω και τον έγδαραν
τον έσυραν παράμερα τον καταξέσκισαν
απάνω στους αγκαθερούς ασπάλαθους
και πήγαν και τον πέταξαν στον Τάρταρο κουρέλι”.
Έτσι στον κάτω κόσμο πλέρωνε τα κρίματά του
Ο Παμφύλιος ο Αρδιαίος ο πανάθλιος Τύραννος
31 του Μάρτη 1971

Κώστας Βάρναλης, “Πρωτομαγιά 1943″
Πέσε στα γόνατα , προσκύνα το πανάγιο χώμα
με τη ψυχή κατάκορφα στον ουρανό υψωμένη
όποιος και νά ‘σαι, όθε και νά ‘σαι, κι ό,τι άνθρωπος νά ‘σαι.
Πιότερο ,αν είσαι του λαού ξωμάχος, χειρομάχος ,
φτωχόπαιδο , που αθέλητα σε βάλαν να καρφώσεις,
τον αδερφό σου αντίκρα σου, -με μάνα εσύ κι εκείνος – .
Ετούτη η μάντρα αντίκρυ σου , το σύνορο του κόσμου .
Σ’ αυτην επάνω βρόντηξαν ο Διγενής κι ο Χάρος .
Ήτανε πρώτη του Μαγιού , φως όλα μέσα κι έξω
(έξω τα χρυσολούλουδα και μέσα η καλωσύνη)
που αράδιασε πα στο σοβά πισθάγκωνα δεμένους
και θέρισε με μπαταριές , οχτρός ελληνομάχος,
όχι έναν , δυο , ή τρεις ….διακόσια παλληκάρια .
Δεν ήρθαν μελλοθάνατοι με κλάμα και λαχτάρα ,
μον ήρθανε μελλόγαμπροι με χορό και τραγούδι .
Και πρώτος άρχος του χορού , δυο μπόγια πάνω απ’όλους ,
κι από το Χάρο τρεις φορές πιο πάνου ο Ναπολέος . ( …)

Γιάννης Ρίτσος, “Σκοπευτήριο Καισαριανής”.
Εδώ πέσαμε . Παιδιά του λαού . Γνωρίζετε γιατί .
Γυμνοί , κατάσαρκα φορώντας τις σημαίες ,
-η Ελλάδα τις έρραψε με ουρανό και άσπρο κάμποτο -.
Ακούσατε τις ομοβροντίες στα μυστικόφωτα αττικά χαράματα .
Είδατε τα πουλιά , που πέταξαν αντίθετα στις σφαίρες
αγγίζοντας με τα φτερά τους ,τον ανατέλλοντα πυρφόρον .
Είδατε τα παράθυρα της γειτονιάς ν’ανοίγουνε στο μέλλον .
Εμείς , μερτικό δε ζητήσαμε ….Τίποτα …Μόνον
θυμηθείτε το : αν η ελευθερία
δεν βαδίσει στα χνάρια του αίματός μας ,
εδώ θα μας σκοτώνουν κάθε μέρα . Γεια σας .